۴ شهر خراسان رضوی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پیوستن چهار شهر استان به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

۴ شهر خراسان رضوی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

جعفر مروارید با اعلام این خبر، اظهار کرد: نخستین دوره معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور با نگاهی آینده‌محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، تقویت و کاربردی‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاق برآمده در بسترهای بومی و محلی در سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: گام نخست این اقدام، شناسایی ظرفیت‌های کالبدی و انسانی، داشته‌ها و بن‌مایه‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف کشور بود که با اعلان فراخوان در همان سال آغاز شد و بیش از ۳۶۷ شهر از سراسر کشور طرح‌ها و ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مروارید تصریح کرد: پس از چندین مرحله ارزیابی و داوری آثار رسیده، ۱۴۳ شهر در ۹ موضوع ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته‌بندی به مرحله پایانی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور راه یافتند.

وی با بیان این‌که «در این میان چهار شهر از استان خراسان رضوی موفق به کسب بالاترین امتیازات و رتبه برگزیده جهت حضور در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور شدند»، خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرهای نیشابور و تربت حیدریه به عنوان شهرهای خلاق حوزه ادبیات، شهر قوچان به عنوان شهر خلاق حوزه موسیقی و شهر مشهد به عنوان شهر خلاق رسانه و مطبوعات معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اضافه کرد: ضمن تبریک این موفقیت به جامعه فرهنگی و هنری استان، مسئولان و مدیران شهری و شهرداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیدوارم این موفقیت، تداوم بخش حرکت‌های تاثیرگذار فرهنگی و هنری در استان، متناسب با شرایط نوین گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها