طرز تهیه چیپس ترتیلا

چیپس ترتیلا را هر کس با موادی که به راحتی در همه منازل پیدا می شود می تواند تهیه کند و آن را بعنوان یک تنقلات خوشمزه و ترد در کنار غذا میل کند.

طرز تهیه چیپس ترتیلا

مواد لازم:

آرد ذرت: 2 پیمانه

آب: 1/5 پیمانه

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

روغن مایع: مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا و برای شروع تهیه این چیپس مکزیکی خوشمزه ، داخل یک کاسه گود ، 2 پیمانه آرد ذرت را همراه با 1/4 قاشق چایخوری نمک می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم.

سپس 1/5 پیمانه اب را به مواد مرحله قبل ( آرد و نمک) اضافه می کنیم و آن را خوب با مواد مخلوط می کنیم تا خمیر نسبتا خشکی مطابق شکل زیر به دست آید.

چیپس ترتیلا

خمیر خشک به دست آمده را به 16 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با دست کاملا گردو به شکل توپی در می آوریم و ان را داخل یک سینی می چینیم و روی آنها را با حوله مرطوب می پوشانیم تا خیلی خشک و سفت نشوند.

خمیر را ابتدا دو قسمت کرده و سپس هر دو قسمت را به دو قسمت دیگر تقسیم می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم و خمیر را به این شکل به 16 قسمت تقریبا مساوی تقسیم می کنیم .سپس به خمیرهای گرد شده برای مدت 10 دقیقه استراحت می دهیم .

چیپس ترتیلا

پس از 10 دقیقه استراحت خمیرها ، حالا گلوله های خمیر را با وردنه روی یک سطح آرد پاشی شده باز می کنیم تا نازک شوند و به شکل دایره ای نازک انها را باز و پهن می کنیم.

یک تابه را روی حرارت متوسط گاز قرار می دهیم ( در این مرحله احتیاجی به روغن مایع نیست ) و خمیر های باز شده مرحله قبل را در ماهی تابه قرار می دهیم و برای مدت 50 ثانیه از هر طرف آنها را می پزیم و این کار را برای تمام خمیر ها تکرار می کنیم، سپس انها را داخل یک پارچه می پیچیم تا گرم بمانند.

اکنون چیپس ترتیلا آماده است و فقط باید ان را کمی ریز و خرد کرده و در روغن مایع سرخ کرد.

چیپس ترتیلا

سپس وقتی چیپس های تهیه شده خنک شدند ، با دست هر کدام را به 4 قسمت تقریبا مساوی تقسیم می کنیم.

سپس داخل یک تابه مقدار زیادی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز قرار می دهیم و وقتی روغن داغ شد چیپس های خرد شده را داخل روغن داغ می ریزیم و انها را سرخ می کنیم ( مقدار روغن در تابه باید به حدی باشد که چیپسها در داخل روغن کاملا غوطه ور باشند).

چیپس ترتیلا

وقتی چیپس طلایی شد و سرخ شدند، با کفگیر انها را از روغن بیرون می آوریم و آنها را روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی ان ها کاملا گرفته شود.

سپس روی چیپس ها را کمی نمک می ریزیم و ان ها را با سس قرمز و یا ماست و سالاد شیراز ی و ... بعنوان یک میان وعده خوشمزه در کنارسایر غذاها و همراه با خانواده میل می کنیم.نوش جان

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها