طرز تهیه مینی تارت‌ های برنج با کدو تابستانی

تارت برنجی نوعی از تارت های خانگی خوش طعم می باشد که برای سرو در میان وعده ها استفاده می شود.

طرز تهیه مینی تارت‌ های برنج با کدو تابستانی

مواد لازم:

آرد: 250 گرم

شیر: یک لیتر و 1/3پیمانه

آب: 3 قاشق سوپخوری

برنج: 150 گرم

پیاز: 2 عدد روغن

زیتون: 5 قاشق سوپخوری

کدو سبز: 4عدد

نمک: 1/5 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: به میزان لازم

پنیر پارمسان: 100گرم

کره: 2 قاشق سوپخوری

جوز هندی: 1/4 قاشق چایخوری

تخم مرغ: 2 عدد

اورگانو: 1/2 قاشق چایخوری

:طرز تهیه

برای تهیه این تارت های خوشمزه بهتر است خمیر تارت را در منزل تهیه کنید. فر را روشن کنید و دمای آن را روی 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید تا گرم شود. 6 عدد قالب کیک مافین را چرب کنید و آماده کنار بگذارید.

یک لیتر شیر را با 1/4 قاشق چایخوری نمک در قابلمه ای متوسط بر روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس برنج را به آن‌ها اضافه کرده و به مدت 20 -15 دقیقه اجازه دهید تا پخته شوند به‌طوری‌که برنج نرم شود. در این مدت پیازهای کوچک را ریز کنید و در ماهیتابه به همراه 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون به مدت 4 الی 5 دقیقه سرخ کنید تا نرم شده کدو ریز شده و مقداری نمک، فلفل و جوز آسیاب شده به آن اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر مواد سرخ شوند. (اگر از گل‌های کدو استفاده می‌کنید آنها را به مدت 5 ثانیه در قابلمه آبجوش قرار دهید و جهت خشک کردن آبکش نمایید).

مخلوط کدو را درون برنج ریخته و دو عدد تخم مرغ زده شده را با پنیر پارمسان رنده شده و اورگانو یا همان پونه کوهی و به میزان کافی فلفل به مخلوط کدو اضافه کنید و هم بزنید. تا به خوبی مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

خمیر تارتی که از قبل تهیه کرده اید را بر روی یک سطح پوشانده شده از آرد قرار دهید تا نچسبد و به راحتی جدا شود، به کمک وردنه باز کنید و با استفاده قالب‌های مخصوص به صورت دایره دایره برش دهید میتوانید برای این کار از دهانه لیوان استفاده کنید.

سپس در داخل قالب های مخصوص فینگر فود که از قبل چرب کرده بودید قرار دهید. روی هر تکه‌ خمیر درون قالب را با مخلوط برنج و کدو پر کنید (اگر از گل کدو استفاده می‌کنید گل کدو را بر روی هر قالب خمیر قرار دهید).

برای لذیذ کردن غذا بر روی هر تکه خمیر یک تکه کره هم قرار دهید و سپس تارت‌های تهیه شده را در داخل فر به مدت 10 الی 20 دقیقه خوب بپزید به‌طوری‌ که همه طرف آن به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی در آیند، تارت‌های خوشمزه برنجی شما آماده است. گرم نوش جان کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها