دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:

برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان/ تظاهر به روزه‌خواری جرم است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان و تظاهرکنندگان به روزه‌خواری در استان اردبیل خبر داد.

برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ماه رمضان/ تظاهر به روزه‌خواری جرم است

سید عبدالله طباطبایی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ماه مبارک رمضان با ورودی عالمانه تلاش می‌کند تا در کنار ترویج و توسعه فرهنگ حرمت به ماه مبارک رمضان و روزه‌داری با تذکر لسانی جلوی حرمت‌شکنی به این ماه شریف را بگیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه قضایی استان نیز با افراد معدودی که در این ماه اقدام به تظاهر به روزه‌خواری کنند، برخوردی جدی خواهد کرد و در کنار تذکر لسانی در صورت تکرار چنین امر ناپسند قطعا به عنوان مجموعه قضایی برخوردی قاطع و قانونی با متخلفات انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: برای افراد روزه‌خوار با تشکیل پرونده کیفری قرار شده احکام قضایی نیز صادر شود چرا که تظاهر به روزه‌خواری جرمی مشهود و آشکار است.

طباطبایی افزود: انتظار داریم همه شهروندان پایبند به حرمت و عظمت ماه مبارک رمضان باشند و کاری را انجام ندهند که در ماه میهمانی الهی برخی از قواعد و رسومات پایمال شده و نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از همشهریان نه تنها حرمت ماه رمضان را نگه نمی‌دارند بلکه با هنجارشکنی در ملع عام اقدام به روزه‌خواری می‌کنند که در خیابان‌ها، معابر،‌ داخل خودروها، پارک‌ها و برخی از تفرجگاه‌ها شاهد نمود و ظهور چنین پدیده‌های زشتی هستیم که در گام اول نیروی انتظامی و در مراحل بعد مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اضافه کرد: امیدواریم همه اهالی مؤمن و متعهد استان اردبیل حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داری را حفظ کرده و اجازه ندهند تا به عظمت و بزرگی این ماه خدشه‌ و خدعه‌ای وارد شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها