توصیه زاهدی به وزارت آموزش و پرورش‬⁩ درباره نحوه برگزاری امتحانات در دوران کرونا

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت آموزش و پرورش‬⁩ نسبت به استقرار یک ⁧‫پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد‬⁩ اقدام کند.

توصیه زاهدی به وزارت آموزش و پرورش‬⁩ درباره نحوه برگزاری امتحانات در دوران کرونا

محمد مهدی زاهدی با اشاره به نزدیک شدن به ایام امتحانات دانش آموزان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« با توجه به شرایط فعلی ⁧‫ویروس کرونا‬⁩ و نگرانی به حق خانواده ها از سلامتی فرزندان، انتظار می رفت ⁧‫وزارت آموزش و پرورش‬⁩ در طول ۱۴ ماه گذشته نسبت به استقرار یک ⁧‫پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد‬⁩ اقدام می نمود تا امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری‬⁩ و ⁧‫غیر حضوری‬⁩ فراهم شود. فرصت هنور باقیست.»

چند روز گذشته وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند. این سوال مطرح شده است که "چرا در چنین شرایطی روی امتحانات حضوری تکیه می شود؟" ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، سفارش ها و پروتکل های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.

حاجی میرزایی همچنین توضیح داد که این کار زمانی انجام می شود که با مسئولین بهداشت هماهنگ شده باشد و از این جهت نگرانی وجود ندارد. اما این کار به خاطر شما دانش آموزان است زیرا امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی تان اثرگذار است و اگر غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق شما وجود دارد و نگرانی هایی پیرامون همسانی نمره دهی و سنجش تحصیلی دانش آموزان ایجاد می شود. باید امتحانات یکسانی برگزار و مطمئن باشیم حق هیچ دانش آموزی تضعیف نمی شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها