نماینده مردم سنقر:

تعلیق تحریم‌ها پذیرفتی نیست/ به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصد برویم

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلیق تحریم‌ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در صورتی که تحریم‌ها به طور کامل لغو نشود، باید به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصد برویم.

تعلیق تحریم‌ها پذیرفتی نیست/ به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصد برویم

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها اخیراً اعلام کردند تنها تحریم‌های مرتبط با برجام را برمی‌دارند و تحریم‌های ترامپی و ضد برجامی را رفع نخواهند کرد، گفت: علی رغم اینکه امروز غربی‌ها پای میز مذاکره با کشورمان نشسته و اصرار به انجام این مذاکرات دارند، اما حرفی از لغو کامل تحریم‌ها نمی‌زنند و صرفاً از تعلیق برخی از تحریم‌های ایران سخن می‌گویند که برای ما پذیرفتی نیست.

وی بیان کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که غربی‌ها و در رأس آن، آمریکایی‌ها باز هم به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان مذاکرات وین نیستند، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت لغو همه تحریم‌های ایران به صورت یکجا را نصب العین خود قرار دهند.

حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت دقیق راستی‌آزمایی شود، گفت: همه ما دیدیم که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به محض آنکه در نطنز، فرد جاسوسی را پیدا کردند، از طریق وی، ضربه خود را به ایران زدند و ما نباید به دشمنان انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایطی اعتماد کنیم.

وی متذکر شد: تجربه برجام به ما نشان داد که امضای جان کری تضمین نبود و کسانی که گفته بودند امضای کری تضمین است، کلاه گشادی بر سرشان رفت و بر این اساس، امضای دیگر مقامات آمریکا هم تضمین نیست و تیم مذاکره کننده ما باید از آمریکایی‌ها تضمین دقیق و عملی برای لغو کامل تحریم‌ها بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید در مذاکرات با موضع قدرت خواستار لغو کامل تحریم‌های کشورمان باشیم، تصریح کرد: در صورتی که غربی‌ها همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو کنند، جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خود در برجام باز می‌گردد اما اگر تحریم‌های ایران یکجا لغو نشود، ما باید به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصد برویم.

حسینی کیا گفت: مجلس، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند و تیم مذاکره‌کننده ما حتماً باید به این قانون توجه داشته باشند و ضمناً باید گزارش کامل مذاکرات وین به مجلس ارائه شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • امیر
    0

    جرت دارین به سوی 90 درصد برد تا کارتون به شش ماه نکشه ما هم راحت بشیم از دستتون

  • نشناس
    0

    نماینده مردم سنقر اصلا میدونی 90 درصد چی هست که رو هوای یک چیزی میگی

  • علی
    0

    بشینید اینقدر زرت وپرت نکنید نماینده های دوزاری

  • کیان
    0

    سنقر اورانیوم 90 درصد برای بمب اتم هست اون موقع با بیانات رهبر هم سازگاری ندارد چون ایشون فرمودن ما بمب اتم و سلاح کشتار جمعی نخواهیم ساخت

  • ممد
    0

    خب برید اگه راست میگید،

  • ....
    0

    کسی به حرف مجلس بیست درصدی اعتنایی ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها