تندرهای بهاری و خنکی هوا در راه اردبیل

ساکنان پهنه گسترده ای از استان اردبیل از بامداد سه شنبه تا اواسط اردیبهشت به تناوب کاهش دما و رگبارهای متناوب تندری را تجربه خواهند کرد.

تندرهای بهاری و خنکی هوا در راه اردبیل

نقشه های تراز میانی جو نشان دهنده نفوذ متناوب امواج ناپایدار از فراز گستره های آبی منطقه به نیمه شمالی ایران هستند که برآیند این الگو افزایش تراکم ابرهای جوششی توفانزا و وقوع رگبار و آذرخش در ساعات بسیاری از روز و شب و به ویژه عصرگاهان و شامگاهان در کرانه جنوبی خزر، شمال‌غرب و استان اردبیل است.

باتوجه به نفوذ ناوه‌های متعدد به کشورمان دمای هوا نیز طی این بازه کاهش می‌یابد اما براساس الگوهای کنونی به نظر می‌رسد این سرمایش به اندازه ای نباشد که سبب مشکلاتی برای ساکنان منطقه و وارد شدن زیان‌هایی به سردرختی ها در نقاط سردسیر استان اردبیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: پرهیز از استقرار در حواشی و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از کوهنوردی و بیابان نوردی، عدم استقرار در فضاهای باز هنگام فعالیت ابرهای تندری به منظور در امان ماندن از خطر صاعقه و نیز توقف عملیات ساختمانی باتوجه به بارش‌های رگباری شدید از جمله این موارد هستند.

همچنین باتوجه به استقرار هوای مه آلود در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و نیز کاهش چشمگیر دما و احتمال بارش برف در بعضی از نقاط واقع در بلندی‌های بالای دوهزار متر رعایت احتیاط در اینگونه جاده‌ها توصیه می‌گردد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. در بسیاری از سال‌ها تا اواخر اردیبهشت احتمال استقرار هوای سرد و حتی بارش برف در منطقه وجود دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها