جاذبه های تفریحی در تور مارماریس

شهر ساحلی مارماریس یکی از شهر‌های زیبای ترکیه است که در یکی از استان‌های غربی این کشور قرار دارد.

جاذبه های تفریحی در تور مارماریس

یکی از ویژگی‌هایی که مارماریس را به شهری پر‌طرفدار میان مخاطبان تبدیل کرده، موقعیت جغرافیایی بسیار خوب آن بین کوهستان، خلیج و دریا است. نام مارماریس با کشتی‌های فراوانی که در آن توقف می‌کنند، آمیخته شده و عده زیادی هم این ‌شهر را با مسابقات اتومبیل‌رانی می‌شناسند که در آن برگزار می‌شود. مارماریس توانسته لقب جواهر ترکیه هم را از‌ آن خود کند و دلیل این‌ لقب را می‌توان در آفتاب زیبا و طلایی، آب‌‌های روشن و شفاف و مناظر فوق‌العاده زیبای شهر دانست. در این ‌مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از جاذبه‌های تفریحی در تور مارماریس آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به مارماریس با تور را دارید، تا پایان این‌ مطلب، با ما همراه باشید.

کوه‌های مارماریس
اگر دوست دارید مناظری باور‌نکردنی و فوق‌العاده زیبا را در قاب چشمان خود از نزدیک مشاهده کنید، کافی است سری به کوه‌های مارماریس بزنید. تماشای مناظر بی‌نظیری که در زیر نور خورشید نمایان می‌شود، تجربه یک سفر رؤیایی را برای شما رقم می‌زند که تا سال‌های سال در ذهن شما ثبت خواهد بود. سر‌سبزی کوه‌ها، آبشار‌های زیبا و چشم‌انداز کوهستانی فوق‌العاده‌ای که در این ‌منطقه می‌توان مشاهده کرد، باعث شده گردشگران و مسافران زیادی مارماریس و کوه‌های آن را برای چندمین ‌بار به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. جیپ‌سواری بین کوه‌ها هم می‌تواند از‌جمله تفریحاتی باشد که توصیه می‌شود، آن را از دست ندهید و هیجان آن را حتما تجربه کنید. قدم‌زدن در کوه‌ها و سر‌سبزی‌های کوه‌های مارماریس لحظاتی ناب را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید برای یک روز هم که شده از زندگی ماشینی امروز رها شوید و در دل طبیعتی خوش‌آب‌و‌هوا ذهن‌تان را آرام و آزاد بگذارید.


مارماریس مارینا
اگر با تور مارماریس یا تورهای استانبول علی بابا سفر می‌کنید، حتما درباره جاذبه‌های دیدنی این‌ شهر یا دیدنی‌های استانبول قبل از سفر مطالعه کنید و برای سفر خود برنامه منظمی داشته باشید. یکی از جا‌هایی که حتما باید در برنامه شما قرار داشته باشد، مارماریس مارینا است. اگر دوست دارید لذت قدم‌زدن کنار اسکله‌هایی پر از کشتی‌های جالب را تجربه کنید، مارماریس مارینا یکی از بهترین مکان‌ها برای شما خواهد بود. مارینا در سال‌های اخیر با استقبال زیادی از سمت مسافران رو‌برو بوده و به یکی از مناطق پر‌طرفدار شهر تبدیل شده است. این ‌خلیج زیبا کنار زیبایی‌های طبیعی و سواحل خود، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی را هم برای مسافران دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بعد از تماشای یک غروب آفتاب زیبا، می‌توان سری به کافه‌ها یا رستوران‌های این ‌منطقه زد و غذا‌های منحصر‌به‌فرد آن را هم امتحان کرد. مغازه‌ها و مراکز خرید خوبی هم اطراف آن وجود دارند که می‌توانند فرصت مناسبی برای خرید‌های شما باشند.

دالیان مارماریس
در سفر خود به مارماریس بهتر است یک روز را برای بازدید از دالیان در‌نظر بگیرید. جاذبه‌های دیدنی و جذاب زیادی در این‌ منطقه وجود دارد که خود می‌تواند برای یک سفر کافی باشد. شما می‌توانید با استفاده از قایق در مسیری لذت‌بخش به دالیان مارماریس بروید. از‌جمله جاذبه‌هایی که در این ‌منطقه وجود دارند، می‌توان به کارتاکارتاس، ساحل ایزتوزو، شهر باستانی کائونوس و حمام گل اشاره کرد. زیبایی‌های این‌منطقه به‌حدی جذاب هستند که هر‌مسافری با هر‌نوع سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. مطمئن باشید از زمانی که برای تماشای دالیان مارماریس و جاذبه‌های آن صرف می‌کنید، پشیمان نخواهید شد؛ پس بهتر است زمان مناسبی را از سفر خود به این‌ منطقه اختصاص دهید. دومین ساحل و پلاژ ترکیه هم که ساحل لاک‌پشت باشد، کنار دالیان مارماریس قرار گرفته است. شما می‌‎توانید با قایق‌هایی که در رود‌خانه هستند، به این‌جزیره هم سری بزنید.

قلعه مارماریس
یکی از جاذبه‌های قدیمی مارماریس، قلعه‌ای است که از گذشته به‌یادگار مانده است. تماشای مناظر زیبا از بالای این‌قلعه یکی از لذت‌های سفر به مارماریس به‌حساب می‌آید که صحنه‌ فوق‌العاده زیبایی را در ذهن مسافران ثبت و ضبط خواهد کرد. قلعه مارماریس به موزه تبدیل شده و قدمت آن را مربوط به 1404 سال قبل از میلاد مسیح می‌دانند. پیشنهاد می‌شود حداقل سه ساعت را برای بازدید از قلعه و موزه مارماریس درنظر بگیرید تا بتوانید از تماشای همه دیدنی‌‌های آن به‌اندازه کافی لذت ببرید.

دهکده تورگوت
اگر دوست داشته باشید زندگی روستایی نابی را در سفر تور مارماریس خود مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم بازدید از دهکده تورگوت را هم در برنامه‌های خود بگنجانید. دهکده در فاصله‌ای تقریبا 31‌کیلو‌‌متری از جنوب‌غربی مارماریس قرار گرفته است. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید قبل از سفر به آن‌جا از مسیر روستای بییر بگذرید. جاذبه‌های تفریحی و طبیعت زیبای این ‌دهکده به‌حدی زیبا و تماشایی هستند که توصیف آن‌ها به‌شکل کامل امکان‌پذیر نیست، پس بهتر است خودتان از نزدیک مشاهده کنید.

کلام آخر
یکی از شهر‌های فوق‌العاده زیبای ترکیه شهر مارماریس است که هر‌ساله مسافران زیادی از سراسر جهان برای بازدید و تفریح به آن سفر می‌کنند. ایرانیان زیادی هم با استفاده از تور‌ها و وسایل مختلف، سفر به مارماریس را به‌عنوان سفری خاطره‌انگیز انتخاب می‌کنند. به‌جز مواردی که در بالا بیان شد، می‌توان به جاذبه‌های دیگری مانند آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان، پارک آبی مارماریس، ساحل ایچملر (Icmeler Beach)، میدان جوانان ۱۹ می مارماریس و جزیره کلئوپاترا هم به‌عنوان آثاری دیدنی و تفریحی اشاره کرد که حتما باید برای بازدید وقتی را برای آن‌ها در‌نظر گرفت.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها