آخرین آرایش انتخاباتی اصولگرایان/ انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان چهارضلعی شد

طی روزهای منتهی به انتخابات گمانه‌زنی‌های زیادی در دسته بندی‌های سیاسی بیان می‌شود؛ از چپ و راستِ دیروز تا اصلاح طلب و اصولگرای امروز.

آخرین آرایش انتخاباتی اصولگرایان/ انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان چهارضلعی شد

در جناح اصولگرایان، این روزها آرایش جدیدی از طیف های گوناگون و احزاب مختلف شکل گرفته که نامزدها و به طور خاص کاندیداهای شورای شهر نیز در این طیف ها مطرح هستند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آشناترین نام اصولگرایی است که سعی کرده تا چتری بر تمام احزاب این طیف باشد اما به دلیل نوع عملکرد در انتخابات مجلس و انتقادات گسترده به نوع سهم خواهی های آشکار و پنهان در آن، ستون هایی از این ساختمان سیاسی جدا شدند به گونه ای که هم اکنون به شورای ائتلاف رهپویان و ایثارگران با اسم اختصاری شارا معروف شده است.
از جمله طیف های جداشده از این ائتلاف می توان به شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و جالب این که سریعتر از ائتلاف به جمع بندی فهرست شورای شهر رسیده اند و البته در ریاست جمهوری هنوز اجماعی نداشته اند.

ضلع سومی که از ائتلاف منفک شده، جوانانی هستند که خود را انقلابی می نامند طی چند سال اخیر با تجمع در تشکل معروف به جماران، کنشگری داشته اند و در انتخابات مجلس نیز
فعالیت پر سروصدایی از خود به نمایش گذاردند و تعدادی از آنها راهی مجلس شدند و برخی دیگر، پشت بازی سهم خواهی های لیست جا ماندند.
اواخر سال ۱۳۹۹ تشکل جدیدی با محوریت نمایندگان جوان مجلس تحت عنوان «گام دوم» نیز اعلام موجودیت کردند که خبرها حکایت از هماهنگی "جماران و گام دوم" در انتخابات ۱۴۰۰ دارد.

در نهایت، چهارمین ضلع اصولگرایی نیز گروه نام آشنای جبهه پایداری است که همواره سردمدارانش نسبت به مدل های وحدت اصولگراها ساز مخالف زده اند و تلاش دارند تا سهمی مستقل را از آنِ خود کنند همانطور که در فهرست مجلس نیز در دقایق پایانی، این اتفاق در تهران رقم خورد.
هنوز مشخص نیست که جبهه پایداری با کدامیک از سه ضلع اصولگرایی فوق الذکر اجماع خواهد کرد اما برخی معتقدند احتمال اتحاد آنها با جوانان گام دوم و جماران بیش از ۲ ضلع دیگر است.

قطعاً طی روزهای آتی، تلفیق و ترکیب، یا انشقاق و تجزیه این آرایش با اضلاع ۴ گانه فوق مشخص تر خواهد شد و باید دید جریان اصولگرایی این بار چگونه وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها