معمای وزیر جوان و انتخابات ریاست جمهوری

یک روزنامه اصلاح‌طلب آذری جهرمی را نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۸ می‌داند.

معمای وزیر جوان و انتخابات ریاست جمهوری

هر بار که حرف از انتخابات بود، نام آذری جهرمی هم مطرح شد. اکنون که کمتر از دو ماه به این رخداد سیاسی مهم مانده اما وزیر جوان حکم یک معما را پیدا کرده است. برخلاف همیشه ساکت است و همین هم گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند.

قانون جدید انتخابات هنوز تعیین تکلیف نشده و این یعنی وزیر ارتباطات همچنان می‌تواند سودای ریاست جمهوری را در سر بپروراند و مانعی به خاطر سن و سالش ندارد. از طرف دیگر، اخبار و زمزمه‌های وجود دارد که او را در صدد راهیابی به «بهشت» نشان می‌دهد!

این همه گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی پیرامون وی اما از رویکرد خودش نشات می‌گیرد. از همان روزی که وزیر شد و ناپلئونی رای اعتماد گرفت حاشیه‌ساز بود. توییتر هم مقر خودنمایی او و هودارانش بود. حالا هم که کلاب‌هاوس آمده و فرصت تازه‌ای است برای امثال او که خودنمایی کنند و وعده دهند. مثلا همین چند شب قبل گفته بود که می‌توان به «هر ایرانی ماهانه یک میلیون تومان یارانه داد»؛ به شرطی که بعد از لغو تحریم‌ها، بهره‌وری را بهبود بخشید و همچنین یارانه‌های پنهان را اصلاح کرد!

این سخن وی با واکنش‌های بسیاری همراه و انتخاباتی تلقی شد، به اعتقاد برخی تحلیل‌گران بوی کاندیداتوری می‌داد. در راستای همین مسائل بود که «تسنیم» با اشاره به برخی ملاقات‌های وزیر جوان نوشت: «اخبار غیررسمی از علاقه وزیر جوان روحانی برای شهردار شدن در شهر تهران حکایت دارد.» روزنامه «فرهیختگان» نیز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی وزیر ارتباطات و علاقه جدیدش برای شهردار شدن، نوشته بود: «ماه گذشته یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار خبری، از دیدارهای انتخاباتی وزیر جوان با برخی چهره‌های سرشناس سیاسی مانند سیدحسن خمینی، احمد مسجدجامعی، علی لاریجانی و حسین دهقان پرده برداشت. معنای این جلسات نمی‌تواند تلاش برای رییس‌جمهور شدن توسط وزیر جوان باشد؛ چراکه رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در این شرایط سخت، بلندپروازی بزرگی است و خود او هم بهتر از هرکسی واقف به این موضوع است، اما این دیدارها و رایزنی‌ها شاید پله‌ای باشد برای تصدی شهرداری تهران در سال‌های بعدی و باقی‌ماندن آذری جهرمی مقابل دوربین‌ها.»

در ادامه همین رویکرد هم سناریو جدید یعنی نیمکت‌نشینی وی تا ۱۴۰۸ مطرح شد. روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» در شماره امروز خود آذری جهرمی را عکس یک و سعی کرد که از سکوت این روزهای وی رمزگشایی کند. این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: «چند روز پیش یک روزنامه اصولگرا در عکس و تیتر نخست خود پیش‌بینی کرده بود که آذری جهرمی در رویای شهرداری تهران است. لیکن به نظر می‌رسد بعید است او منتظر نتایج انتخابات شورای شهر باقی بماند. انتخاباتی که احتمال ریزش تمام نیروهای اصلاح‌طلب آن وجود دارد و به نظر می‌رسد اصولگرایان مجددا به صندلی‌های خود باز می‌گردند. پس باید ظن دیگری را جدی گرفت. یعنی آذری جهرمی تمایل دارد سرمایه خود را در انتخابات ریاست جمهوری خرج کند.»

گزارش نویس این روزنامه ادامه داد: «البته این احتمال هم وجود دارد که وی و نزدیکان او تمایل نداشته باشند آذری جهرمی در این انتخابات خرج شود و به نوعی ذخیره انتخابات ۱۴۰۸ باشد. بهرحال این موضوع هم می‌تواند جزو گزینه‌های وزیر جوان کابینه باشد. اگر پیش‌بینی‌های روی کاغذ محقق شود و اتفاق خارق العاده‌ای رخ ندهد رئیس جمهور بعدی یک چهره تمام و کامل اصولگراست و در چنین صورتی آذری جهرمی می‌تواند حساب ویژه‌ای بر روی عملکرد ضعیف‌تر این دولت نسبت به دولت فعلی باز کند.»

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمیدپاپی
    0

    با سلام آقای جهرمی دیگر اصلاح طلبان ابتدا فیشهای حقوقی و محل زندگی خود و فرزندانشان را به مردم اعلام کنند و بگویند این همه ثروت و پول را ازکجا آورده اند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها