هزار و ۱۰۳ نیروی کار غیرمجاز خارجی پارسال در قزوین شناسایی شد

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: پارسال هزار و ۱۰۳ نیروی کار خارجی غیرمجاز در استان شناسایی و ۹۳۳ نیروی کار ایرانی جایگزین آنان شدند.

هزار و ۱۰۳ نیروی کار غیرمجاز خارجی پارسال در قزوین شناسایی شد

وحید انتظاری افزود: سال گذشته برای شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در استان، سه هزار و ۳۸۴ فقره بازرسی از شرکت ها و واحدهای تولیدی و کارگاه های ساختمانی استان انجام شد.

وی با اشاره به مناطق مجاز در استان قزوین برای تردد و اشتغال اتباع خارجی، گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا، تاکستان،آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع دریافت کرده‌اند می‌توانند فقط در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به این موضوع، شرکت ها و واحدهای تولیدی استان مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند و ۲۹۴ کارفرمای متخلف در زمینه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتظاری ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹ قانون کار آن را صادر می‌کند.

وی اضافه کرد:سال ۹۸ و ۹۹ در استان به ترتیب ۲۸ و ۹ پروانه کار صادر شد و همچنین با توجه به نقض مقررات و قوانین صورت گرفته ۳۷ پروانه کار اتباع خارجی در سال ۹۸ و ۱۲ پروانه در سال ۹۹ ابطال شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها