اگر سیارکی به زمین برخورد کند...

این هفته، آژانس‌های فضایی سراسر جهان همه فعالیت‌های خود را رها می‌کنند تا واکنش اضطراری سیاره زمین با برخورد یک سیارک عظیم را شناسایی کنند.

اگر سیارکی به زمین برخورد کند...

نگران نباشید شما نیازی به ذخیره مواد غذایی برای بقاء ندارید، زیرا برخورد سیارک فرضی است و بخشی از برنامه‌ریزی سناریویی است که در هفتمین کنفرانس دفاع سیاره IAA انجام می‌شود.

به نقل از نیوز، اعضای دفتر هماهنگی دفاع سیاره ناسا (PDCO) به همراه سایر دانشمندان در این شبیه‌سازی، چگونگی واکنش آژانس‌ها، دولت‌ها و افراد عادی را در صورت تهدید سیاره ما توسط سیارک را بررسی می‌کنند. طی پنج روز، آنان سناریوی در حال توسعه یک تاثیر را شبیه‌سازی می‌کنند و باید پاسخ‌های خود را به داده‌های جدید دریافتی (البته خیالی) اختصاص دهند.

لیندلی جانسون، افسر دفاع سیاره ناسا در بیانیه‌ای گفت: «هر بار که در تمرینی از این قبیل شرکت می‌کنیم، اطلاعات بیشتری در مورد افراد کلیدی در این فاجعه و اینکه چه کسی باید چه اطلاعاتی را در چه زمانی دریافت کند را بهتر درک می‌کنیم. این تمرینات درنهایت به جامعه دفاعی سیاره کمک می‌کند تا با یکدیگر و با دولت‌های دیگر ارتباط برقرار کرده تا اطمینان حاصل شود که در صورت شناسایی تهدید و تاثیر احتمالی آن در آینده، همه هماهنگ هستیم.»

اکنون ما یک سیستم تلسکوپ بسیار پیچیده داریم که می‌تواند سیارک‌ها یا دنباله‌دارهایی را که به زمین نزدیک می‌شوند و اجسام خطرناک بالقوه (PHO) نامیده می‌شوند را شناسایی کند. اما اگر چنین جسمی را در مسیر برخورد با این سیاره شناسایی کنیم، چگونه باید به آن واکنش نشان دهیم؟ این همان چیزی است که این تمرین به عنوان بخشی از یک راهبرد برای محافظت از سیارات در نظر گرفته است.

دکتر پاول چوداس، مدیر مرکز آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و مطالعات اجرام نزدیک به زمین (CNEOS) گفت: «تمرینات فرضی برخورد سیارک فرصت‌هایی را برای ما فراهم می‌کند تا به این فکر کنیم، در صورتی که یک سیارک بزرگ احتمال تاثیرگذاری بر روی سیاره ما را داشته باشد، چگونه پاسخ خواهیم داد. جزئیات سناریو از جمله احتمال برخورد سیارک، کجا و چه موقع ممکن است برخورد رخ دهد، طی چند مرحله در طول روزهای کنفرانس برای شرکت‌کنندگان منتشر می‌شود تا نحوه تکامل یک وضعیت واقعی را شبیه‌سازی کند.»

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پدرام
    0

    بابا انقدر نگران برخورد سیارک نباشید،صف مرغ کمرمو شکست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها