ثبت‌نام دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید غیرحضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت‌نام پایه‌های اول دبستان، هفتم و دهم که پایه‌‌های ورودی هستند هر ساله چالش‌هایی را برای اولیا دارد، که این مشکل با ایجاد سامانه‌ای برطرف شده است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید غیرحضوری است

نخستین شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در سال 1400 شامگاه شنبه با حضور مدیرکل و تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش و استاندار چهارمحال و بختیاری به منظور گزارش‌دهی از مصوبات آخرین جلسه این شورا که با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته بود و طرح موضوعات و برنامه‌های پیش‌رو برگزار شد.

فرحناز قائدامینی در این شورا اظهار داشت: ثبت‌نام پایه اول دبستان از ابتدای خرداد‌، مقطع متوسطه اول از بیستم خرداد، متوسطه دوم از اول تیرماه و سنجش بدو ورود از پانزدهم خردادماه برای سال تحصیلی 1400- 1401 آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات پایان سال، افزود: برخی رشته‌ها شرایط متفاوتی به واسطه تاثیرگذاری نمرات بر روی آینده آن‌ها مانند پایه‌های نهم و دوازدهم دارد که امیدواریم شرایط کرونایی تغییر و بتوانیم امتحانات را در فضایی مناسب و حضوری برگزار کنیم اما در غیر این صورت مثل سال قبل برای پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات حضوری و مابقی غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا عنوان داشت: برای برگزاری غیرحضوری امتحانات برنامه‌های مختلفی داریم از جمله اینکه سامانه‌هایی برای این امر فراهم شده است.

قائدامینی بیان داشت: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع میان‌پایه‌ نیاز به حضور اولیا در مدرسه نیست و نام‌‌نویسی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما در پایه‌های اول دبستان، هفتم و دهم که پایه‌‌های ورودی هستند ثبت‌نام هر ساله چالش‌هایی را برای اولیا دارد و آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کند که این مشکل با ایجاد سامانه‌ای با همکاری ثبت‌احوال، پست و آموزش و پرورش برطرف شده و والدین با وارد کردن کد پستی محل سکونت می‌توانند مدارس محدوده سکونت خود را مشاهده و برای ثبت‌نام دانش‌آموز خود انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 217 هزار ثبت‌نامی در 11 هزار کلاس درس و 3 هزار مدرسه استان داشته باشیم که 72 هزار این تعداد ورودی، 20 هزار دانش‌آموز پیش‌دبستانی، 20 هزار پایه اول، 32 هزار متوسطه اول و 32 هزار نیز متوسطه دوم داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا و اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای آن‌ها خاطرنشان کرد: برای تکمیل سالن ورزشی دانش‌آموزان استثنایی خیّر اعلام آمادگی و 400 میلیون تومان کمک کرده و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز 2میلیارد تومان آن را تقبل کرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و استانداری جهت پیگیری تهیه 43 هزار تبلت دانش‌آموزی انجام و زمین جهت احداث مدرسه خیّری اوتیسم در شهرکرد فراهم و معرفی شد و خیّر نیز برای این طرح اعلام آمادگی کرد که به زودی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد، زمین مورد نیاز برای احداث مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی در شهرهای بن و لردگان فراهم و در شهرستان بن زمین‌های آموزشی تغییر کاربری و 60 واحد مسکونی به فرهنگیان اختصاص می‌یابد.

قائدامینی با اشاره به روز بزگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان استان گفت: نمی‌توان مانند سال‌های قبل از معلمان تجلیل کرد اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقدیر از معلمان از طرق دیگر انجام شده است.

وی از ارزیابی معلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح زیست‌بوم برای دانش‌آموزان و معلمان انجام و با ارزیابی‌های انجام شده، نتایج اثربخشی خواهد داشت.

استان چهارمحال و بختیاری دارای 17 منطقه آموزش و پرورش، بیش از 200 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 800 مرکز آموزشی دولتی و خصوصی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها