انسان‌های با اعتماد به نفس این کارها را نمی‌کنند

اعتماد به نفس بالا در همه دیده نمی شود. برخی افراد تلاش به تظاهر دارند ولی به راحتی با صحبت و کردارشان نشان می دهند که چقدر اعتماد به نفسشان پایین است.

انسان‌های با اعتماد به نفس این کارها را نمی‌کنند

کارهایی که در رفتار آدم های با اعتماد به نفس بالا جایی ندارند

افراد با اعتماد به نفس بالا، توانایی خود برای دستیابی به موفقیت را باور دارند. اگر خودتان را باور ندارید چطور توقع دارید دیگران به شما ایمان بیاورند؟ به منظور خود ستایی و بهبود اعتماد به نفس، مراقب کارهایی باشید که افراد با اعتماد به نفس بالا انجام نمی دهند که شما هم باید از آن ها دوری کنید. در این قسمت از نمناک به چندین مورد اشاره خواهیم کرد.

چیکار کنم اعتماد به نفسم بالا بره

1. آن ها بهانه نمی آورند

افراد با اعتماد به نفس بالا ، افکار و اعمال خود را در اختیار دارند. آن ها هیچ گاه به دلیل دیر رسیدن به محل کار، ترافیک را مقصر نمی دانند. هیچ گاه به دلیل قصور در عملکردشان بهانه هایی چون " وقت ندارم" یا "خوب نیستم" را نمی آورند . در عوض، آن ها تمام سعی خود را می کنند و پیشرفت می کنند تا زمانی که عملکردشان را خوب کنند.

2. آن ها از چالش ها دوری نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا اجازه نمی دهند ترس بر زندگی آن ها غلبه کند. آن ها می دانند کارهایی که از انجام آن می ترسند، غالبا همان کارهایی است که باید انجام دهند تا به شخصی تبدیل شوند که تا به حال نبوده اند.

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم

3. آن ها در حاشیه امن و آسودگی و راحتی زندگی نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس از راحتی بیش از حد دوری می کنند زیرا می دانند که راحتی باعث از بین رفتن رویا هایشان می شود. آن ها طالب کمی احساس ناراحتی و سختی هستند زیرا می دانند برای موفقیت شان اجباری است.

4. کار هایشان را به تعویق نمی اندازند

افراد با اعتماد به نفس کارهایشان را به تعویق نمی اندازند زیرا فعالیت هایشان را به خودشان نزدیک می کنند. آن ها منتظر " زمان مناسب " یا " شرایط مناسب " نیستند زیرا می دانند این واکنش ها بخاطر ترس از تغییر است. آن ها کارهایشان را همین امروز انجام می دهند زیرا می دانند امروز تنها زمانی است که اهمیت دارد.

به تعویق انداختن

5. آن ها درباره عقاید دیگران وقتشان را تلف نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس درگیر بازخوردهای منفی نمی شوند. در حالی که آن ها به فکر رفاه دیگران هستند و قصد دارند تاثیر مثبتی در جهان بگذارند، درگیر عقاید منفی که نمی توانند در مورد آن ها کاری انجام دهند نمی شوند. افراد با اعتماد به نفس می دانند که دوستان واقعی شان آن ها را همان طور که هستند می پذیرند و وقت خود را با نگرانی در مورد عقاید آن ها تلف نمی کنند.

6. آن ها درباره دیگران قضاوت نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس تحمل خود آزاری ندارند. آن ها نیازی به غیبت پشت سر دیگران، مشارکت در شایعات درباره همکارانشان یا انتقاد از افراد با عقاید متفاوت ندارند. این افراد به قدری احساس راحتی می کنند که دیگر نیازی به قضاوت کردن دیگران نمی ماند.

قضاوت کردن

7. آن ها نمی گذارند کمبود امکانات، مانع شان شود

افراد با اعتماد به نفس بالا می توانند از هر منابعی که دارند استفاده کنند. آن ها می دانند که با خلاقیت کارها امکان پذیر می شود و دست از عقب نشینی برمی دارند، درعوض بیشتر به دنبال یافتن راه حل می روند.

8. مقایسه نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس با کسی رقابت نمی کنند زیرا می دانند که باید با شخصیتی که دیروز بودند رقابت کنند. آن ها می دانند که هر شخصی زندگی منحصر به فردی دارد و مقایسه کردن یک کار پوچ و بیهوده است.

مقایسه کردن

9. آن ها به دنبال جلب توجه نیستند

افراد با اعتماد به نفس بالا علاقه ای به جلب رضایت دیگران ندارند. آن ها می دانند که همه افراد با یکدیگر کنار نمی آیند و مشابه هم نیستند و زندگی نیز به همین ترتیب است. این افراد به جای کمیت، بر کیفیت روابط خود تمرکز می کنند.

10. آن ها به دلداری نیازی ندارند

افراد با اعتماد به نفس بالا به دلداری نیازی ندارند زیرا می دانند که زندگی عادلانه نیست و همه چیز به روال خودش پیش نخواهد رفت. با وجود این که نمی توانند هر رویدادی را در زندگی کنترل کنند اما بر قدرت خود برای واکنش مثبت متمرکز می شوند که آن ها را به جلو سوق می دهد.

دلداری

11. آن ها از حقایق ناخوشایند زندگی دوری نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا، ناخوشایندی های زندگی را می پذیرند زیرا می دانند که همیشه مشکلاتی هست که برطرف نخواهند شد. به طور مثال؛ آن ها ترجیح می دهند امروز با شریک زندگی خود گفتگوی ناخوشایندی داشته باشند تا این که یک حقیقت ناخوشایند را پنهان کنند و اعتماد بینشان را به خطر اندازند.

12. آن ها به دلیل شکست هایشان عقب نمی کشند

چنانچه پیش از این هم در نمناک گفتیم افراد با اعتماد به نفس بالا هر بار که زمین می خورند عقب نشینی نمی کنند زیرا می دانند که شکست بخش اجتناب ناپذیری از روند رشد می باشد. آن ها مانند یک کارآگاه هستند یعنی همیشه به دنبال سرنخ هایی می باشند که نشان می دهد چرا این روش کارایی ندارد بنابراین با هر بار شکست، دوباره تلاش می کنند (اما این بار بهتر و قوی تر ).

قبول شکست

13. آن ها برای اقدام به کاری نیاز به اجازه دیگری ندارند

افراد با اعتماد به نفس بالا بدون هیچ گونه تردیدی اقدام می کنند. آن ها هر روز از خودشان می پرسند:" اگر این کار را من انجام ندهم پس چه کسی انجام دهد ؟".

14. آن ها خود را به چیزهای کوچک محدود نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس خود را به یک کار محدود نمی کنند بلکه از همه امکانات و چیزهایی که در اختیار دارند استفاده می کنند. آن ها بی وقفه اثربخشی هر روشی را آزمایش می کنند تا زمانی که استراتژی هایی را بیابند که بیشترین نتیجه را برای حداقل کار و تلاش در زمان دارد.

موفقیت

15. آن ها کورکورانه از آن چه به عنوان "حقیقت" در اینترنت خوانده اند، بدون آن که به آن فکر کنند پیروی نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا، مطالب و مقالاتی که در اینترنت خوانده اند را به عنوان حقیقت نمی پذیرند. آن ها از دریچه دیدگاه منحصر به فرد خود به بررسی هرگونه مقاله ای می پردازند . این افراد تردیدی سالم دارند و از هر موردی ای که مربوط به زندگی آن ها باشد استفاده می کنند و بقیه موارد را فراموش می کنند. اگرچه مقالاتی از این دست ، یک تمرین تفکر جالب است اما افراد با اعتماد به نفس بالا می دانند که آن ها تنها کسی هستند که قدرت تصمیم گیری در مورد معنی " اعتماد به نفس" را دارند.

منبع: نمناک

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها