مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

آبرسانی سیار در روستاهای خراسان شمالی افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به افت شدید بارندگی در سال جاری گفت: طی امسال روستاهای این استان با مشکل شدید تأمین آب مواجه می‌شوند.

آبرسانی سیار در روستاهای خراسان شمالی افزایش می یابد

غلامحسین ساقی اظهارکرد: کاهش بارندگی سبب کم آب شدن چشمه ها و یا خشک شدن آب آن ها می شود و این امر برای روستاهایی که آب مورد نیاز خود را از چشمه ها تامین می کنند مشکل ساز می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود که طی امسال تعداد روستاهایی که باید با تانکر آبرسانی شود، افزایش یابد.

به گفته ساقی در حال حاضر به ۸۳ روستا به صورت سیار آبرسانی می شود که از این تعداد آبرسانی سیار به ۲۰ تا ۳۰ روستا به صورت مستمر و مداوم در طول سال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه شهر خراسان شمالی توسط سدها آب مورد نیاز آن ها تامین می شود، بیان کرد: طی سال جاری برای تامین آب در مناطق شهری مشکل چندانی نخواهیم داشت و مشکل اصلی در بخش روستایی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما استفاده از آب شرب برای باغچه کاری است که در منازل برخی از شهرهای این استان باغچه های بزرگی وجود دارد اما امسال به هیچ عنوان زمان کشت صیفی جات و باغچه کاری نیست و برای آبیاری آن ها نباید از آب شرب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از مکان ها تبلیغات نشاء و نهال گوجه فرنگی و ... برای کاشت در باغچه های منازل و باغات دیده می شود که با توجه به کم آبی موجود باید از کشت و آبیاری آن ها توسط آب شرب در منازل و باغچه ها خودداری کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها