طرز تهیه کباب مرغ خاورمیانه ایی با پلو مخصوص

معمولا کباب مرغ را به شکل سنتی ایرانی با زعفران و آب لیمو درست می کنیم اما اگه زیاد اهل کباب باشید حتما دوست دارید طعم های مختلفی را هم امتحان کنید.

طرز تهیه کباب مرغ خاورمیانه ایی با پلو مخصوص

مواد لازم:

ران مرغ: یک کیلوگرم

پیاز قرمز: یک عدد

پیاز سفید: یک عدد

آب: 2 لیوان

ماست یونانی: یک فنجان

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: مقداری

پوست لیموی رنده شده: 2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری

برنج باسماتی: یک لیوان

کشمش پلویی: 2 قاشق غذاخوری

بادام خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

کره: 100 گرم

زردچوبه: یک قاشق چایخوری

پودر سیر: یک قاشق چایخوری

فلفل پاپریکا: 2 قاشق چایخوری

پودر زیره: نصف قاشق چایخوری

دارچین: نصف قاشق چایخوری

پوست خرد شده فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ابتدا باید کباب مرغ را آماده نمایید برای این منظور باید از ران مرغ استفاده کنید، این کباب فقط با گوشت ران مرغ خوشمزه می شود.

یک کیلوگرم ران مرغ را تهیه کنید، پوست آن ها را جدا کنید، چربی های اضافی آن را با قیچی آشپزخانه یا چاقویی تیز جدا کنید و گوشت آن را با یک چاقوی تیز به قطعات کوچک تر خرد کنید، یک آب بشویید و قطعات گوشت مرغ را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها برود.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

یک عدد پیاز قرمز را هم پوست بگیرید سپس آن را به قطعاتی نسبتا درشت تکه تکه کنید. اگر پیاز را به چند تکه درشت خرد کنید کافیست سپس تکه ها را ورقه ورقه کنید.

حالا چاشنی کباب را آماده کنید، برای تهیه چاشنی 1 فنجان ماست یونانی و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک کاسه بریزید سپس تمامی ادویه ها را به ماست اضافه کنید: 2 قاشق چایخوری فلفل پاپریکا، نصف قاشق چایخوری زیره، نصف قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق چایخوری پوست خرد شده فلفل قرمز، مقداری نمک و فلفل سیاه.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

پس از ریختن ادویه ها باید 2 قاشق غذاخوری پوست لیموی رنده شده و 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را هم به آن بی افزایید و سپس همه مواد را باهم مخلوط کنید.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

داخل یک سینی فر فویل آلمینیومی بی اندازید و کف و دیواره ها را کاملا پوشش دهید. سپس گوشت های مرغ و تکه های پیاز را یک در میان به سیخ آهنی بکشید و سیخ های کباب را آماده نمایید.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

سیخ های کباب را داخل سینی قرار داده و از چاشنی آماده شده روی گوشت مرغ بمالید این سینی را باید به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا چاشنی به خورد گوشت مرغ برود و کباب مزه دار شود.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

پس از 8 ساعت سیخ ها را روی منقل قرار داده و گوشت مرغ را کباب کنید، سخ های کباب را پس از آماده شدن مابین نان و پارچه ایی تمیز قرار دهید تا گرم بمانند.

حالا باید پلو را آماده نمایید.

برای تهیه این پلو احتیاج به برنج باسماتی دارید، برنج باسماتی نوعی برنج نشاسته دار و بسیار معطر است که از شالیزارهای هیمالیا و پاکستان به دست می آید، از نظر ظاهری هم دانه های این برنج باریک و بلند هستند. باسماتی در زبان هندی به معنی پرعطر و معطر است.

یک لیوان برنج باسماتی را پس از پاک کردن دو مرتبه بشویید تا نشاسته اضافی آن برود و دانه های برنج حین پخت به هم نچسبد.

یک عدد پیاز متوسط سفید را پوست گرفته و به قطعات بسیار کوچک خرد کنید، قابلمه ایی را روی حرارت قرار دهید و 100 گرم کره را داخل آن بریزید.

وقتی کره ذوب شد، پیاز خرد شده را به آن بی افزایید و شروع کنید به تفت دادن پیاز خرد شده با کره تا در نهایت پیاز ها نرم و شفاف شوند.

در آخر یک قاشق چایخوری پودر سیر و یک قاشق چایخوری زردچوبه، مقداری فلفل سیاه و نمک به آن بی افزایید و حسابی هم بزنید. (زردچوبه را برای این اضافه می کنیم تا رنگ زرد خوشرنگی را به پلو بدهیم، برای بهتر شدن رنگ و عطر این پلو می توانید از زعفران استفاده کنید)

برنج شسته شده را به قابلمه بی افزایید و کمی برنج را با مواد قبل تفت بدهید.

کباب مرغ خاورمیانه ای با پلو مخصوص

سپس 2 لیوان آب به آن بی افزایید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه همه مواد با حرارت ملایم با هم بجوشند و برنج نرم بشود.

وقتی که آب برنج جوشید و دانه های برنج نرم شد(باید مقدار زیادی از آب برنج به جوش رفته باشد ولی کمی آب داشته باشد) باید 2 قاشق غذاخوری کشمش سیاه پلویی و 2 قاشق غذاخوری بادام خرد شده را به آن بی افزایید و درب قابلمه را دم کنی بگذارید، حرارت را کم کنید تا پلو دم بکشد و آماده شود.

پس از آماده شدن پلو، آن را در دیس دلخواه بکشید و کباب ها را با سیخ آن ها در کنارش قرار داده و سرو کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها