یک مقام مسئول:

سیب های تنظیم بازاری در حال فاسد شدن هستند!

یک مقام مسئول گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه ها بی مشتری مانده اند و درحال فاسد شدن هستند.

سیب های تنظیم بازاری در حال فاسد شدن هستند!

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: افرادی که سیب در انبار ذخیره کرده‌اند قیمت آن را کاهش و در اختیار مردم قرار دهند. در صادرات هم تسهیل گری صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از فاسد شدن به کشورهای همسایه صادر کنیم.

محمد شفیع ملک زاده درباره تعیین تکلیف سیب در بازار افزود: وظیفه همه دستگاه‌هایی که در موضوع تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی هستند کاملاً مشخص است.

وی گفت: درسال ۹۱ قانون، وظایف را کاملاً در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد اما در سال ۹۷ این قانون به وزارت صمت واگذار شد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی اعم از میدان میوه و تره بار، بازارچه‌ها و همچنین خرده فروشی‌ها در اختیار وزارت صمت است با کوتاهی‌های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است و وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تولید را دارد.

وی درباره راهکار حل مشکل بازار سیب گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه‌ها بی مشتری مانده‌اند و درحال فاسد شدن هستند از این رو لازم است افرادی که این میوه‌ها را انبار کردند قیمت را کاهش دهند و عرضه کنند البته صادرات هم باید تسهیل شود تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از اینکه فاسد شوند به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و سایر کشورهای دیگر صادر کنیم.

ملک زاده افزود: تا چند روز آینده میوه‌های تابستانه و بهاره به بازار می‌آید و دیگر این میوه‌ها خریدار ندارد و بیشتر از این نمی‌تواند در سردخانه‌ها و انبارها بمانند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    دولت نباید خود را در گیر خرید و فروش میوه کند این کار اگر دست تجار باشد می دانند بازار را چگونه اداره کنند که نه سیخ بسوزد نه کباب دولت باید به امور حاکمیتی بپردازد

  • کاربر ناشناس
    0

    ارزان نفروختیددلالان ویهودیان

  • بدون نام
    0

    شما اگه بویی از مسلمانی بردین قبل از اینکه خراب شه یا به قیمت ارزان در اختیار مردم بگذارید یا تو محله های بی بضاعت پخش کنید

  • علی
    0

    دست دولت درد نکنه ،پرتقال مزنده تو بازار ۸ هزار تومان بود ،یه دفعه ۱۰۵۰۰۰ شروع کرد به خریدن ،همه رو بیچاره کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    اینقدر کفران نعمت نکنید از خدا بی خبر ها دست از این ظلم بردارید بچه های مردم سوءتغذیه گرفتند بعد شما میوه ها رو فاسد میکنید چرا به قیمت عادلانه به دست مردم نمیدید؟!!! از بس ناشکری کردید الان چند وقته که باران نباریده حالا هی ادامه بدید

  • رز
    0

    حاظرین خراب بشه اما ارزان به مردم ندین. ببرین باهاش ساندیس درست کنید به. دردتان میخوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها