انتقاد قهرمان آسیا از مدیریت بوکس ایران؛

باتمانی: ثوری هیچ کاره است / او که دم از چندین میلیارد پول و اسپانسر می‌زد، الان پول بیاورد

المپین و ستاره سابق تیم ‌ملی بوکس ایران که مدال طلا و نقره آسیا را در کارنامه دارد، از عملکرد فدراسیون‌ و حمایت‌هایی که برای رای آوردن ثوری در انتخابات شد، به شدت انتقاد کرد.

باتمانی: ثوری هیچ کاره است / او که دم از چندین میلیارد پول و اسپانسر می‌زد، الان پول بیاورد

بیژن باتمانی درباره نتایج تیم بوکس جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ لهستان گفت: عملکرد بوکسورها را نمی‌شود زیر سوال برد چون ‌در مجموع خوب بودند. اما به‌ نظر من وقتی یک گروهی می‌خواهند کاری انجام دهند باید همه عضوها قوی باشند، وقتی یک عضو ضعیف است همه چیزی بهم می‌ریزد.

او ادامه داد: الان در فدراسیون بوکس رئیس فرد خیلی ضعیفی است، در واقع ضعیف‌ترین کاندیدایی که احتمال رأی داشت او بود که رأی آورد. متاسفانه خیلی‌ها به‌ ثوری‌ کمک کردند که رئیس شود.

پیشکسوت و ستاره سابق تیم‌ ملی بوکس ایران گفت: ثوری وعده وعیدهای زیادی داد و حرف از پول و اسپانسر میلیاردی می‌زد که می‌خواست وارد بوکس کند، اما حتی نتوانست تیم را به دو مسابقه تدارکاتی اعزام کند. با این شرایط نمی‌توان انتظار مدال داشت. من مبارزه مرادی را دیدم و عملکرد خوبی داشت، او تنها از نظر تجربه ‌کم‌ آورد پس نمی‌شود از بوکسورها انتقاد کرد.

دارنده مدال طلای بوکس آسیا با انتقاد از عملکرد حسین ‌ثوری گفت: معتقدم رئیس فدراسیون حتی نمی‌تواند یک هیات استان را اداره کند چه برسد به فدراسیون بوکس. او همین الان هم در فدراسیون کاره‌ای نیست و کسان دیگری تصمیماتشان ‌را به او دیکته می‌کنند. بوکسورها و کادرفنی تلاش خود را کردند، نباید آن‌ها را مقصر دانست. الان اکثر کسانی ‌که در بوکس پیشینه دارند با فدراسیون همکاری ندارند چون ثوری ضعیف است و هیچ کاره، او تنها ابزار دست برخی افراد است.

او افزود: وقتی کسی مثل‌ روح‌الله حسینی که قهرمانی آسیا و دکتری تربیت بدنی را در کارنامه دارد رای نمی‌آورد و فردی مثل ثوری با برخی حمایتها رأی می آورد، باید بپذیریم که چنین اتفاقاتی برای بوکس‌ رخ دهد. از نظر من ثوری باید برود. قطعا دلیل اصلی که باعث شد ثوری‌ رأی بیاورد همین حمایتهای ناصواب بود.

المپین بوکس ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، با اشاره به عملکرد خوب کاپیتان تیم بوکس جوانان گفت: همین بوکسور ما (مرادی) که با روسیه کار کرد، شاید اگر دو سفر تدارکاتی خوب ‌می‌رفت روسیه را شکست می‌داد چون‌ مبارزه بسیار نزدیکی انجام داد. بوکسورهای‌ ما چون تدارکات نداشتند نتیجه نگرفتند. به‌ نظر من تمام انتقادها به رئیس فدراسیون برمی‌گردد چون این‌ کاره نیست و فقط تصمیمات بقیه ‌را انجام می‌دهد، ثوری خودش نظری ندارد. ثوری تصمیم ‌گیرنده ‌نیست و افراد دیگر تصمیم می‌گیرند.

مربی خارجی‌ وارد ایران شود خرابش می‌کنند. سیستم فدراسیون‌های ایران سیاسی شده و همه چیز سیاسی است. سریعا زیرآب مربی خارجی را می‌زنند که ایرانی بیاید و مربی ایرانی که بیاید زیرآب او را می‌زنند

او با اشاره به سقوط بوکس ایران در قاره آسیا، اظهار کرد: ایران یک موقعی در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داشت، اما الان کشورهای آسیایی در همه رشته‌ها خصوصا بوکس روز به روز در حال پیشرفت هستند و ما نسبت به سایر کشورهای آسیایی خیلی ضعیف کار کرده‌ایم. در واقع پیشرفت قابل توجهی نداشته‌ایم و از سایر کشورها عقب افتادیم.

دارنده یک مدال طلا و دو مدال نقره بوکس آسیا در اوزان ۵۴ و ۵۷ کیلوگرم، ادامه داد: تایلندی که یک زمانی ورزشش اصلا در المپیک‌ مدال نداشت الان‌ در بوکس مدال کسب می‌کند. تایلند یک مربی کوبایی آورد و ده سال از او استفاده‌ کرد که الان نتیجه‌اش را می‌بیند، اما ثوری سه سال است رئیس شده و در هر رده سنی ۱۰‌ مربی عوض‌ کرده است. دلیل این تصمیمات او هم سفارش و تهدید افراد مختلف است. ثوری همه تلاش خود را تنها برای این کرده است که برای چهار سال بعد مهره چینی کند که رای بیاورد وگرنه او کاری برای بوکس نکرد. در یک هفته لیگ برگزار کردند که من تاکنون چنین لیگی ندیده بودم.

او افزود: ثوری که دم از چندین میلیارد پول و اسپانسر می‌زد الان پول بیاورد تا تیم‌های مثل کوبا، روسیه و قزاق را دعوت کند و با آن‌ها اردوی مشترک بگذارد. اگر با چنین تیم‌هایی اردوهای متعدد بگذاریم قطعا به‌ مدال‌ می‌رسیم.

باتمانی در پاسخ به این سوال که آیا مربی خارجی می‌تواند به شرایط بوکس ایران کمک‌ کند؟ اظهار کرد: به هیچ عنوان، مربی خارجی‌ وارد ایران شود خرابش می‌کنند. سیستم فدراسیون‌های ایران سیاسی شده و همه چیز سیاسی است. سریعا زیرآب مربی خارجی را می‌زنند که ایرانی بیاید و مربی ایرانی که بیاید زیرآب او را می‌زنند. اصلا وضعیت عجیبی به دلیل سیاسی شدن ورزش حکم فرما است.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها