دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان سمنان تکذیب شد

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اطلاعیه ای اعلام کرد: استفاده مدیران شهرداری سمنان از سهمیه واکسن کووید۱۹ پاکبانان این شهر تکذیب می‌شود.

استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان سمنان تکذیب شد

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ساعات اخیر مطلبی توسط افرادی در فضای مجازی مبنی بر استفاده از سهمیه واکسن کووید۱۹ پاکبانان زحمتکش جهت تعدادی از مدیران شهرداری سمنان در حال انتشار است، که این مورد صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

در ادامه اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان و هم استانی ها می‌رسانیم به حول و قوه الهی و به همت کارشناسان پر تلاش بهداشتی این دانشگاه، واکسیناسیون گروه اول پر خطر از جمله پاکبانان، در تمامی شهرستان های این دانشگاه بر اساس لیست اعلامی شهرداری ها با سرعت و دقت قابل توجه انجام شده است.

اطلاعیه حاکیست: دانشگاه علوم پزشکی سمنان به عنوان یک دانشگاه پیشرو شرایط لازم برای شروع واکسیناسیون عمومی را فراهم کرده است، لذا در شرایط حساس کنونی انتشار این گونه اخبار ضمن اینکه خستگی را بر وجود تلاشگران عرصه سلامت باقی می‌گذارد، بر اعتماد عمومی و بدنه سلامت نیز آسیب رسانده، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است و آرامش جامعه را خدشه دار می کند.

در این اطلاعیه بیان شد: مردم استان به اخبار کذب و بدون سند منتشر شده توسط برخی افراد توجه نکنند و اخبار موثق شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون را از منابع رسمی پیگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شامگاه جمعه در پیامی به رسانه‌ها گفت: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در مرحله نخست با سالمندان بالای ۸۰ سال برنامه‌ریزی شده است.

نوید دانایی بیان کرد: برای دریافت واکسن، این افراد نیازی به ثبت نام نیست و رابطان بهداشت از مراکز بهداشتی با افراد دارای شرایط تماس می‌گیرند و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نیست.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی به ترتیب سن انجام می شود، تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های هدف شامل کارکنان حوزه درمان ، بیماران خاص ، افراد در خانه‌های سالمندان ، جانبازان و پاکبانان، در استان سمنان تا ۸۰ درصد اجرا شد و تا روز یکشنبه پنجم اردیبهشت تکمیل می شود.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها