طرز تهیه شیرینی مربعی گردویی

امروز طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه را برای شما دوستان آماده کرده ام که مراحل تهیه آن بسیار آسان بوده و در نهایت یک شیرینی فوق العاده لذیذ را خواهید داشت.

طرز تهیه شیرینی مربعی گردویی

مواد لازم:

آرد ذرت: 1/4 پیمانه

آرد همه منظوره: یک پیمانه

شکر قهوه ای: 3/4 پیمانه

وانیل: یک قاشق چایخوری

عسل: 3 قاشق غذاخوری

خامه: 2 قاشق غذاخوری

مغز گردو خرد شده: 3 فنجان

نمک: نصف قاشق چایخوری

کره: نصف پیمانه +100 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا لایه زیرین این شیرینی خوشمزه را آماده می کنیم برای این مرحله ابتدا:

یک پیمانه آرد همه منظوره را را دو مرتبه الک کنید سپس آن را داخل یک مخلوط کن بریزید. 1/4 پیمانه آرد ذرت، نصف پیمانه پودر قند و نصف قاشق چایخوری نمک را به آن بی افزایید و چند دور بگردانید تا مواد خشک باهم مخلوط شوند. ( می توانید از قبل این مواد خشک را باهم مخلوط کنید)

نصف پیمانه کره داریم بهتر است کره را به قطعات کوچک تر خرد نمایید و آن را داخل مخلوط کن بریزید و دکمه روشن را بزنید تا همه مواد باهم ترکیب شود. (اگر کره را قبل از استفاده چند دقیقه از یخچال خارج کنید تا نرم شود بهتر است)

در نهایت ترکیبی به دست می آید که شبیه به نان خشک است.

شیرینی مربعی گردویی

مرحله دوم:

از یک قالب مربعی شکل استفاده کنید، یک ورق فویل آلمینیومی بردارید و داخل قالب بی اندازید و فویل را به کف و دیواره ها نزدیک کرده و سطوح داخلی قالب را به طور کامل با فویل پوشش دهید، موادی که در مرحله قبل آماده کرده بودید را داخل قالب بریزید و شروع کنید به مسطح کردن مواد. توجه داشته باشید که از فشار دستتان کمک بگیرید و مواد را به طور یکنواخت کف ظرف فشار دهید.

شیرینی مربعی گردویی

مرحله سوم:

حالا باید قالب را در فری با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا مواد به مدت 20 دقیقه بپزد. تاکید می کنم که فر باید از قبل به طور کامل گرم شده باشد و بعد قالب را در طبقه بالای فر قرار دهید.

پس از پخت لایه زیرین این شیرینی طی 20 دقیقه زمان، فر را خاموش کنید و قالب را از فر بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا گرمای خود را از دست داده و خنک شود.(به هیچ وجه فویل را از قالب جدا نکنید، این لایه پس از پخت باید به همین حالت بماند تا خنک شود)

تا این لایه از شیرینی خنک می شود شما لایه رویی آن را آماده نمایید.

مرحله چهارم:

3/4 پیمانه شکر قهوه ایی، نصف قاشق چایخوری نمک، یک قاشق چایخوری وانیل، 3 قاشق غذاخوری عسل و 100 گرم کره را داخل یک شیرجوش یا قابلمه ایی مناسب بریزید، قابلمه را روی حرارت مناسب قرار دهید و اجازه دهید تا حرارت همه مواد را ذوب کند سپس با یک همزن مفتولی مواد را هم بزنید و اجازه دهید برای چند دقیقه بجوشد.

شیرینی مربعی گردویی

بر اثر جوشیدن مواد فوق باهم، مایعی کاراملی به دست می آید که قوام آمده و کف می کند در این وضعیت باید گاز را خاموش کنید، بگذارید دمای زیاد خود را از دست بدهد.

کمی که این مایه ولرم شد 2 قاشق غذاخوری خامه و سه فنجان مغز گردو خرد شده را به آن بی افزایید و همه مواد را باهم مخلوط کنید.

شیرینی مربعی گردویی

مرحله پنجم:

مواد آماده شده مرحله قبل را روی لایه پخته شده شیرینی که درون قالب است، بریزید؛ مواد را به طور کامل و یکنواخت پخش کنید.

قالب شیرینی را باید در یخچال قرار دهید تا به مدت 3 ساعت بماند. پس از خنک شدن و بسته شدن شیرینی باید آن را از یخچال خارج کرده و با چاقویی تیز به قطعاتی مربیعی و کوچک برش بزنید.

شیرینی مربعی گردویی

این شیرینی را می توانید در ایام تعطیل آماده کرده و به عنوان عصرانه در کنار خانواده نوش جان کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها