قیمت مصوب خرید گل محمدی در کاشان مشخص شد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: قیمت مصوب و ارشادی خرید گل محمدی از کشاورزان کاشانی ۲۰ هزار تومان تعیین شد.

قیمت مصوب خرید گل محمدی در کاشان مشخص شد

مسعود خاندایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولیدکنندگان یکی از بخش‌هایی که نیاز به حمایت جدی دارد در صنعت کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کاشان یکی از قطب‌های اصلی تولید گل محمدی و گلاب و عرقیجات گیاهی در کشور است، ابراز داشت: بیش از پنج هزار کشاورز در شهرستان کاشان در حوزه کشت گل محمدی فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی سطح شهرستان کاشان زیر کشت گل محمدی است، تصریح کرد: به طور متوسط در هر سال بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از اراضی زیر کشت برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان برداشت گل محمدی بالاترین رتبه را در سطح کشور دارد، بیان داشت: در راستای حمایت از کشاورزان و گل کاران جلسه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ربط برگزار شد.

خاندایی با اشاره به اینکه در این جلسه علاوه بر مدیران و مسئولان شهرستانی نمایندگانی از کشاورزان و همچنین گلاب گیران حاضر بودند، خاطرنشان کرد: بعد از شنیدن صحبت‌های نمایندگان کشاورزان و گلابگیران و با توافق‌های انجام شده فی مابین آنها قیمت خرید هر کیلو گل محمدی به ازای هر کیلو ۲۰ هزار تومان معین شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مشخص شده ارشادی است، گفت: این موضوع در راستای حمایت از کشاورزان و شاغلین در این حوزه و همچنین یکپارچه سازی قیمت‌ها معین شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها