اجحاف در حق مردم لرستان با ارائه آمار غلط در مورد وضعیت راه‌های روستایی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی لرستان اسفناک است، گفت: با ارائه دادن آمار غلط در مورد میزان راه‌های خاکی و شوسه لرستان، ۲۰۰ میلیارد تومان در حق مردم این استان اجحاف شده است.

اجحاف در حق مردم لرستان با ارائه آمار غلط در مورد وضعیت راه‌های روستایی

یحیی ابراهیمی در رابطه با وضعیت راه‌های روستایی شهرستان دلفان و استان لرستان اظهار داشت: لرستان، استان محرومی است و شاید یکی از استان‌هایی است که بیشترین راه‌های خاکی و شوسه را دارد.

وی با بیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان دلفان از داشتن راه دسترسی مناسب محروم‌اند افزود: بر اساس آماری که سال گذشته از حوزه اداره راه گرفتم، اعلام شد که 360 کیلومتر راه خاکی و شوسه در روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دلفان و 100 کیلومتر در حوزه سلسله داریم اما امسال گفتند که در حوزه دلفان 270 کیلومتر و در سلسله 60 کیلومتر است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس عنوان کرد: روستاهایی که در شهرستان دلفان زیر 20 خانوار جمعیت دارند و راه دسترسی مناسبی ندارند نیز 360 تا 370 کیلومتراند و متاسفانه چون راه نداریم بسیاری از مردم مهاجرت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در بحث بودجه، مجلس امسال یک اعتبار خاصی برای بحث محرومیت‌زدایی گذاشت که متاسفانه به علت آمار غلطی که وزارت راه و مجموعه راهداری به کمیسیون تلفیق داده است میزان اعتبار حوزه راه روستایی دلفان حداقل 200 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

ابراهیمی گفت: گزارش‌های ارائه شده بدین صورت بوده که در مجموع در استان لرستان 730 کیلومتر راه خاکی و شوسه وجود دارد که بابت درست کردن این راهها 132 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند در حالی که این آمار واقعا صحیح نیست و تنها در شهرستانهای سلسله و دلفان حدود 400 تا 500 کیلومتر جاده خاکی و شوسه داریم پس چطور امکان دارد مجموع راه‌های خاکی و شوسه استان به 730 کیلومتر برسد.

وی تصریح کرد: به محض مشاهده جدول مربوطه پیگیر شدم که نهایتا دوباره اطلاعاتی به ما رسید که مجموع راه‌های خاکی و شوسه روستاهای بالای 20 خانوار استان لرستان هزار و 901 کیلومتر است نه 730 کیلومتر، بنابراین اگر هزار و 901 کیلومتر لحاظ شود مجموع اعتبارات آن به 332 میلیارد تومان می‌رسد اما اگر 730 محاسبه شود در این بین 200 میلیارد تومان در حق مردم لرستان اجحاف شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: طی روزهای گذشته این موضوع را در صحن مجلس تذکر دادم وزیر باید این قضیه را بررسی کند همچنین با استاندار لرستان نیز صحبت کردم و گفتم با توجه به اطلاعات غلطی که مدیران استان می‌دهند تنها در حوزه راه روستایی 200 میلیارد تومان در حق لرستان اجحاف شده است.

وی اظهارداشت: در مناطق از شهرستان دلفان مسیرهایی وجود دارد که هنوز راه شکافی هم نشده‌اند؛ این ظلم‌های تاریخی که در حق لرستان شده است به خاطر سوء مدیریت بی‌تدبیری مدیران ماست و ما باید اینها را فریاد بزنیم و بگوییم که واقعا چرا بعد از 42 سال هنوز مطالبات ما باید«راه» باشد چون مسئولان پیگیری نکرده‌اند و مدیران بی‌لیاقتی داریم! چرا مسئولان ما بعد از تذکر باید آمار جدید ارائه دهند؟

ابراهیمی افزود: وضعیت راه‌های روستایی لرستان اسفناک است و این موضوع باید توسط وزیر و رئیس راهداری کل کشور بررسی شود و مدیرکل استان باید پاسخ گو باشد.

وی عنوان کرد: در بحث پل‌های تخریب شده از سیل نیز هم اکنون در شهرستان سلسله و دلفان وضعیت خوبی نداریم و هنوز پل‌های تخریب شده از سیل پس از گذشت 2 سال بازسازی نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: گرچه سال گذشته خیلی تلاش کردیم و بسیاری از پل‌ها ساخته شد اما اگر مانند سالهای گذشته و سال قبل اقدام می‌کردند اکنون شاهد این وضعیت نبودیم؛ پل کاکارضا در طول سال 98 و 99، 12 کشته و 125 زخمی داشت. مگر ساخت یک پل چقدر طول می‌کشد در حالی که کل پل زال تنها در سه سال ساخته شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها