صدور دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در خراسان شمالی از اردیبهشت‌ماه امسال حذف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه صدور دفترچه‌های کاغذی سازمان بیمه سلامت ایران متوقف می‌شود.

صدور دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در خراسان شمالی از اردیبهشت‌ماه امسال حذف می‌شود

محسن رعنایی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کلیه مراکز درمانی و اجرایی شدن فرآیند حذف صدور دفترچه و کاهش کاربرد دفترچه از ابتدای اردیبهشت ماه صدور دفترچه‌های کاغذی سازمان بیمه سلامت ایران متوقف می‌شود.

وی افزود: چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه، در صندوق روستاییان از ابتدای خردادماه و در سایر صندوق‌های بیمه سلامت از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: جامعه تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره گیری کد دستوری ستاره 1666 مربع از تاریخ اعتبار پوشش بیمه‌ای خود بدون مراجعه حضوری مطلع شوند.

رعنایی ادامه داد: با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی ارائه خدمات پزشکی بدون نیاز به دفترچه کاغذی و تنها با ارائه کد ملی امکان پذیر بوده و پس از ارسال پیامک به گوشی شما و دریافت کد رهگیری 5 رقمی می‌توانید بدون نیاز به دفترچه با مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و... خدمات درمانی خود را تنها با ارائه کد رهگیری و کد ملی دریافت کنید.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی در پایان اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خدمات تشخیصی درمانی، ویزیت، دارو، آزمایش، تصویربرداری بدون نیاز به دفترچه و با نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیز انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها