یزد آمادگی میزبانی مسابقات هندبال آسیا را داراست

عضو هیات رییسه فدراسیون هندبال ایران گفت: یزد با توجه به وجود سالن‌های مناسب ورزشی و محل های اسکان‌ ورزشکاران آمادگی لازم را برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها دارد.

یزد آمادگی میزبانی مسابقات هندبال آسیا را داراست

ابوالفضل خوشنویس افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی رقابت‌ها در یزد ،از اهمیت زیادی برخوردار است که امکانات آن در استان وجود دارد.

وی به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی و نقش آن در توسعه این رشته و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران یزدی اشاره کرد و یادآور شد: هیات هندبال استان به خاطر زیرساخت‌های مناسب ، پیگیر میزبانی است .

وی با بیان اینکه با وجود زیرساخت‌های استاندارد ، یزد شانس زیادی برای کسب میزبانی این دوره از مسابقات را دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوان با برگزاری مسابقات هندبال آسیا برای توسعه آن در استان بیشتر اقدام کرد .

به گفته خوشنویس، برگزاری این رقابت‌ها تا دی‌ماه امسال بر اساس شرایط و وضعیت کرونا با تصمیم مسوولان ورزش و لحاظ کردن نکات دقیق بهداشتی در پیشگیری از ویروس است و در این ارتباط اقدام لازم طبق مقررات به عمل می‌آید.

اولین دوره مسابقات چند جانبه بین‌المللی هندبال به مدت یک هفته از دوم اسفندماه سال ۱۳۹۹ با حضور تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران و کشورهای عراق، ازبکستان و تیم منتخب یزد در سالن ورزشی دانشگاه یزد برگزار شد.

یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۲ هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند و این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها