رئیس جمهور چاد کشته شد

منابع خبری گزارش دادند ادریس دبی ایتنو، رئیس جمهور چاد بر اثر جراحت‌های ناشی از درگیری‌های نظامی درگذشته است.

رئیس جمهور چاد کشته شد

این خبر تنها چند روز پس از آن منتشر شد که وی در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) با کسب ۷۹.۳۲٪ آرا ، مجددا رئیس جمهور شد.

رسانه های چاد اعلام کردند که پارلمان و دولت این کشور منحل شده است و شورای نظامی به ریاست محمد ادریس دبی ( پسر رییس جمهوری مقتول) به مدت ۱۸ ماه اداره کشور را بر عهده خواهد گرفت .

به دنبال کشته شدن رئیس جمهور چاد شورای نظامی این کشور با اعلام اینکه مرزهای هوایی و زمینی برای مدت نامعلومی بسته می شود از منع رفت و آمد در این کشور خبر داد.

ارتش چاد هم اعلام کرد که بر برگزاری انتخابات عادلانه ریاست جمهوری نظارت خواهد کرد.

این کشور شاهد اوج درگیری های جدیدی بین دولت و گروه های مسلح است زیرا شورشیان «جبهه تغییر و توافق» مستقر در مرزهای شمالی با لیبی پس از حمله به یک نقطه مرزی در روز انتخابات خواستار پایان دادن به ریاست جمهوری دبی شده بودند.
دبی در نتیجه یک شورش مسلحانه در سال ۱۹۹۰ قدرت را به دست گرفت. او یکی از سرسخت ترین رهبران آفریقا و متحد نزدیک قدرتهای غربی است که با اسلامگرایان تندرو در آفریقای غربی و مرکزی می جنگند.
وی علاوه بر اینکه در صحرای شمالی با شورش های مکرری روبرو بود به سبب مدیریت ناکارامد بر ثروت نفتی با نارضایتی مردم و سرکوب مخالفان نیز دست و پنجه نرم می کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بدبخت
    0

    اون اگه مثل روسای ما دزد و نا لایق بود در اثر جراحت کشته نمیشد و الان تو ماشین ضد گلوله مشغول نقشه کشی برای افزایش ثروت و سر به نیست کردن مخالفانش بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها