دامداری‌های چهارمحال و بختیاری کمبود نهاده ندارند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از عدم کمبود نهاده در استان خبر داد و گفت: نارضایتی برخی افراد به تاخیر در بخش حمل و همچنین تخصیص ارز مربوط بوده که مشکل عمده‌ای نیست.

دامداری‌های چهارمحال و بختیاری کمبود نهاده ندارند

لبنیات، گوشت و مواد پروتئینی از جمله مواد غذایی مهم در سبد غذایی افراد است که کمبود یا نبود آن در بازار آشفتگی‌های زیادی ایجاد می‌کند.

اما لازمه آن تامین بخش‌های مولد است که بتوان این مواد غذایی را به راحتی در اختیار مردم قرار داد، برخی مواقع نیز سایه مشکلات دیگر از قبیل چالش‌های اقتصادی، تورم، تحریم و غیره بر روند تولید و توزیع اثرگذار می‌شود و چرخه تولید تا مصرف را دچار اختلال می‌کند.

معضل نهاده‌های دامی که در برخی مواقع کمبود و در برخی مواقع توزیع نامناسب آن میان دامداری‌ها موجب نارضایتی و گاهی تلاطم و آشفتگی بازار مواد پروتئینی در سال گذشته شد.

به طوری که استان چهارمحال و بختیاری نیز این مشکل را یدک می‌کشید. مصاحبه و گفت‌وگو با دو نفر از دامدارهای استان در 16 فروردین‌ماه حکایت از همین مطلب داشت. یکی از دامدارها گفته بود که نحوه تهیه و مصرف نهاده‌های دامی بزرگترین مشکل بخش دامداری است چرا که برای تامین آن در سامانه ثبت‌نام انجام و هزینه پرداخت می‌کنیم اما مشخص نیست چه زمانی نهاده به دستمان برسد.

یک دامدار دیگر نیز درباره تامین نهاده‌های دامی، تشریح کرد: توزیع نهاده دامی در استان به خوبی انجام نمی‌شود و با کمبود نهاده مواجه هستیم.

نارضایتی برخی مشکل عمده‌ای نیست

سام مردانی از عدم کمبود نهاده خبر داد و اظهار داشت: همه واحدهای دامداری استان آمارگیری شدند و آمار همه گله دامداری‌ها گرفته شده که افزایشی بوده است، به‌ همین دلیل حداقل 95 درصد دامداران رضایت‌مند بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان افزود: تعداد معدودی ناراضی شدند که قبلاً میزان بیشتری نهاده دریافت می‌کردند و با آمارگیری کمتر دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: تا قبل از مهرماه برای نهاده ارائه‌ شده در جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف توزیع صورت می‌گرفت اما از آبان سال گذشته براساس سامانه سماصط، نهاده به هر واحد مرغداری و دامداری اختصاص داده می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها