نخستین تصفیه ‌خانه مدرن استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

نخستین تصفیه‌خانه مدرن استان چهارمحال و بختیاری در شهر سامان بعد از یک دهه که از سال ۱۳۹۰ این پروژه شروع شده بود، افتتاح شد.

نخستین تصفیه ‌خانه مدرن استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مجید نظری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در حاشبه آیین افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن در شهر سامان، اظهار داشت: در هفته سوم روز ملی الف -ب-ایران در سراسر کشور چهار طرح بزرگ با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شد که یکی از این طرح‌های بزرگ اولین تصفیه خانه مدرن استان چهارمحال و بختیاری در سامان است.

وی گفت: از سال 90 این پروژه شروع شد و اعتباری که برای این پروژه تخصیص داده شده 510 میلیارد ریال بوده است و اشتغالزایی که برای این طرح برنامه ریزی شده 16 نفر مستقیم و 32 نفر غیر مستقیم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این تصفیه خانه آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برای جمعیتی بالغ بر سی هزار نفر است، اعتباری که برای این پروژه هزینه شده 51 میلیارد تومان است که 11 میلیارد تومان آن از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب است و 40 میلیارد تومان آن از بودجه‌های دولتی تامین شد.

کمال اکبریان، فرماندار شهرستان سامان نیز در ادامه اظهار داشت: بعد از یک دهه این پروژه به سرانجام رسید اما می‌توان گفت بهترین پروژه در تصفیه آب و اولین تصفیه خانه پیشرفته و مدرن استان چهارمحال و بختیاری در شهر سامان ایجاد شد.

وی افزود: سامان در کنار رودخانه زاینده رود است اما مردم یقین نداشتند که آب شرب سالمی دارند گرچه بارها شبکه بهداشت و آب و فاضلاب اظهار کردند که آب سالم است اما همچنان شک و شبهه وجود داشت اما با افتتاح این تصفیه خانه مردم به یقین رسیدند.

فرماندار شهرستان سامان تصریح کرد: روستاهای شهرستان سامان یک ضرورت جدی دارد آن هم اینکه تمامی روستاها باید شبکه جمع‌آوری فاضلاب آن‌ها اجرا شود.

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش روستا در دست کار هستند چرا که آب شرب برای مردم شهرستان سامان و پایین دست یک ضرورت است.مکاتباتی صورت گرفته است و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر هوره هم آماده است که در آینده نزدیک در قالب طرح‌ها افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها