یورش نظامیان نیروهای سوریه دموکراتیک به منازل غیرنظامیان در حومه رقه

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که تحت حمایت آمریکا هستند، در اقدامی تلافی جویانه به منطقه‌ای در حومه رقه سوریه یورش برده و چندین منزل را آتش زده و غیرنظامیان را بازداشت کردند.

یورش نظامیان نیروهای سوریه دموکراتیک به منازل غیرنظامیان در حومه رقه

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی و عشایر در حومه رقه اعلام کردند، بعد از آنکه ساکنان منطقه "جدیده کحیط" در شرق استان رقه افراد مسلح قسد را که جان دو جوان از ساکنان این منطقه را گرفته بودند، بیرون کردند، گروه بزرگی از افراد مسلح قسد به این منطقه یورش بردند.

منابع افزودند، افراد مسلح این گروه موج بازداشت‌های گسترده‌ای را در حق جوانان این منطقه به راه انداخته و بیش از ۲۰ جوان را ربودند و آنها را به مکانی نامعلوم بردند.

منابع تصریح کردند، افراد مسلح این گروه سه منزل را در هنگام یورش به این منطقه از جمله منزل پدر یکی از دو جوان کشته شده به دست قسد را آتش زدند و محاصره امنیتی شدیدی را بر این منطقه إعمال کرده و مانع از ورود و خروج از آن شدند.

در اعتراض به کشته شدن دو جوان و زخمی شدن چهار تن دیگر به ضرب گروه افراد مسلح حامی ارتش آمریکا در روستای جدیده کحیط در شرق استان رقه در شرق سوریه، ده‌ها تن از ساکنان قبایل عربی تظاهرات مردمی را برگزار کرده و درخواست‌هایی برای انتقام از قاتلان و بیرون کردن افراد مسلح مطرح کردند.

منابع محلی به اسپوتنیک گفتند، به دلیل مشاجره‌ای با عناصر گشت زنی وابسته به قسد، دو جوان به نام‌های "صالح محمد العلی" و "ماهر الثلجی " غروب جمعه به ضرب گلوله افراد مسلح قسد کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

منابع افزودند، مردمان قبایل عربی مسیرها را با لاستیک‌ها بسته و به مقر افراد مسلح این گروه حامی آمریکا یورش بردند و در پی آن، نیروهای قسد بعد از تشدید تنش‌ها پا به فرار گذاشتند.

در مناطق تحت اشغال نیروهای قسد و ارتش آمریکا در شرق سوریه، اعتراضات و تظاهرات‌های مردمی ادامه دارد و مقاومت عشایر علیه اقدامات قسد و آمریکا به دلیل سرقت نفت و منابع سوریه و کشتار جوانان و ربودن آنها جهت به عضویت گرفتن اجباری‌شان در حال گسترش است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها