رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد مدیریت مقابله با کرونای سمنان:

۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان انجام شد

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد مدیریت مقابله با کرونای سمنان گفت: طی هفته گذشته ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط اکیپ‌های گشت و نظارت انجام شد.

۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان انجام شد

حجت الله ولی پوری اصلانی در نشست شامگاه دوشنبه کمیته نظارت ستاد کرونای سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و عدم بازرسی و ارزیابی‌ها، باعث تشدید وضعیت شیوع بیماری در جامعه خواهد شد، ابراز کرد: جلسات ستاد بازرسی و ارزیابی در بحبوحه شیوع ویروس و موج چهارم مقابله با این بیماری، به صورت روزانه برگزار و اقدامات انجام شده گزارش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث اصناف، بازرسی‌های مجدد به همراه تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفته و تذکرات لازم به متخلفین داده شود، ابراز کرد: طی هفته گذشته، ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط اکیپ‌های گشت و نظارت کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و تحول اداری انجام شده است.

نظارت و رصد گروه‌های بازرسی

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای سمنان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا در دوایر دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان، رضایت بخش است، بیان کرد: در بحث اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و تعطیلی صنوف و دورکاری کارکنان در سطح شهرستان‌ها باید توجه ویژه صورت گیرد.

عضو کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه تعطیلات صنوف و واحدهای صنعتی که در طرح قرار دارند به همراه دورکاری کارکنان دولت، مباحثی است که باید مورد اجرای دقیق قرار گیرد، گفت: در بحث ادارات، توجه به مسائل بهداشتی و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، باید به صورت جدی مورد توجه قرار داشته باشد چرا که دستگاه‌های اجرایی، الگوی عمل و رفتار مردم و جامعه در بحث مواجه با بیماری کرونا هستند.

حسن سعدالدین با بیان اینکه با کمک دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری سمنان، ۹ تیم بازرسی تشکیل شد و ۷۵ دستگاه اجرایی مورد بازرسی قرار گرفت و ۲۳ دستگاه نیز به صورت تلفنی مورد رصد قرار گرفتند، افزود: در بحث اعمال دورکاری، به هیچ عنوان ارائه خدمات به مردم نباید تعطیل شود؛ اما این خدمات می‌تواند به صورت مجازی، غیرحضوری، الکترونیکی و تلفنی و سایر روش‌ها ارائه شود و دستگاه‌های اجرایی لازم است تا دورکاری کارکنان را به صورت دقیق اجرا کنند.

نظارت بر اصناف

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ اکیپ گشت و نظارت و بازرسی بر اصناف در خصوص رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و تعطیلی صنوف بر اساس شرایط رنگ بندی‌های قرمز و نارنجی، در استان در حال فعالیت هستند، گفت: در بحث نظارت بر تعطیلی اصناف، خوشبختانه با مشکلی جدی در استان روبرو نبودیم.

مهدی یحیایی با بیان اینکه با مواردی که مقررات را توجه نکرده و تخلف کردند، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، تاکید کرد: بازرسی از اصناف و بازار توسط این اکیپ‌ها به صورت روزانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر اکیپ‌ها و گشت‌های نظارت و بازرسی و همچنین اماکن و نیروی انتظامی در شهر، تاثیرگذاری مطلوبی در بحث رعایت و توجه به مقررات و قوانین صنفی و تعطیلی صنوف در خصوص کرونا خواهد داشت، ابراز داشت: بیش از ۹۵ درصد اصناف در استان در خصوص توجه به مباحث تعطیلی صنوف در بحبوحه موج چهارم شیوع کرونا و عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، همراهی خوبی داشتند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ن
    0

    دادگستری ها در مناطق قرمز با تمامی کارکنان و پرسنل حضور دارند و کار می کنند کسی نگران این نیروها و سلامتشان هست ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها