عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بانک صادرات بهره وام های خود را در حمایت از تولید کاهش دهد

نماینده مجلس می گوید گام نخست در حمایت از تولید این است که بانک ها علاوه بر کاهش بهره تسهیلات خود، دیوان سالاری اداری و وثیقه های نامتعارف را حذف کنند.

بانک صادرات بهره وام های خود را در حمایت از تولید کاهش دهد

ذبیح الله اعظمی ساردویی با اشاره به طرح محیا بانک صادرات، به نقش بانک ها در تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از واحد های تولیدی پرداخت و گفت: بانک ها مانع اصلی تولید هستند بنابراین اگر می خواهند در تحقق شعار سال نقشی ایفا کنند با پشتیبانی عملی، موانعی که خودشان بر سر راه تولید ایجاد کرده اند را بردارند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان بهره بانکی نسبت به کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بسیار بالاست و اغلب برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بانک ها با وثیقه های سنگینی که از متقاضیان و کارآفرینان می گیرند مشکلات بسیاری را برای تولید کننده ایجاد می کنند با این حساب اگر بانک ها بخواهند موانع تولید را رفع کنند و به کارآفرینان و تولیدکنندگان کمک کنند و به عبارت دیگر از تولید پشتیبانی کنند، اول باید این مشکلات را حل کنند.

وی افزود: از سوی دیگر هم دولت و هم بانک های دولتی یا بانک های خصولتی و بانک مرکزی برای کمک به تولید باید بروکراسی اداری را کاهش دهند و بهره وام های مورد نیاز مردم را به حداقل برسانند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تسهیلات بانک ها از نظر ربوی بودن خیلی مشکل دارند گفت: امیدوارم مدیرعامل بانک های دولتی و خصوصی و خصولتی و وزارت اقتصاد و دارایی، تدابیری در نظر بگیرند تا موانع را از جلوی پای تولید کنندگان و کارآفرینان بردارند.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها