اتحادیه اروپا: نشست کمیسیون مشترک برجام فردا ادامه می یابد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا (سه‌شنبه) به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد.

اتحادیه اروپا: نشست کمیسیون مشترک برجام فردا ادامه می یابد

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت ۱۰ به وقت اروپای مرکزی منعقد خواهد شد.

ریاست نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار است وضعیت مذاکرات و رایزنی‌ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسی را که طی روزهای گذشته در جریان بوده، با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف‌ها بررسی کنند.

هجدهمین دور از نشست‌های کمیسیون مشترک برجام از روز ۱۳ فروردین ماه جاری به صورت برخط با مشارکت معاونان سیاسی ایران و کشورهای ۱+۴ برگزار شد. نمایندگان کشورها در نشست ۱۳ فروردین تصمیم گرفتند ادامه گفت و گوها به صورت حضوری در وین برگزار شود.

روز شنبه دور چهارم نشست‌های کمیسیون مشترک با هدف بررسی روند و نتایج گفت‌وگوهای فنی کارشناسان در زمینه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای برگزار شد. حاضرین در این نشست به بررسی روند گفت‌وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه‌های کارشناسی در خصوص حوزه‌های تحریم و هسته‌ای را دریافت کردند.

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر با بیان اینکه اعضای برجام در جریان مذاکرات دو هفته گذشته از گفت‌وگوهای کلی، روی بحث درباره جزئیات لغوتحریم‌ها و مسائل هسته‌ای متمرکز شده‌اند گفت که رگه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات دیده می‌شود.

«جوسپ بورل» امروز (دوشنبه) در پایان نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که در این جلسه آخرین وضعیت گفت‌وگوها درباره برجام مورد توجه قرار گرفت. وی با اشاره به مذاکراتی که با وزرای امور خارجه آمریکا و ایران داشته گفت: به نظر می‌رسد که هر دو طرف مایل هستند درباره برجام به توافق برسند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که مذاکرات جاری در وین وارد جزئیات رفع تحریم‌ها و اجرای کامل برجام شده است. وی با بیان اینکه قادر به ارائه جزئیات نیست افزود که هر دو طرف برای رسیدن به توافق حسن نیت دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها