ارسال سه محموله خونی از خراسان شمالی به سیستان و بلوچستان

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان شمالی از ارسال سه محموله خونی از این استان به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارسال سه محموله خونی از خراسان شمالی به سیستان و بلوچستان

دکتر زارعی اظهارکرد: هر محموله خونی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ واحد خونی است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته شیوع ویروس کرونا موجب شده تا میزان اهدای خون در این استان کاهش یابد، گفت: با این وجود برای تامین نیازهای خونی استان به مشکلی مواجه نشدیم.

زارعی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجاییکه خراسان شمالی معین استان سیستان و بلوچستان برای رفع نیازهای خونی این استان است، توانسته نیازهای این استان را نیز تامین کند.

وی تصریح کرد: اما با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و اینکه هر ساله میزان اهدای خون در این ماه کاهش می یابد از مردم درخواست می شود تا اهدای خون را فراموش نکنند به خصوص با کمبودهایی که در گروه های خونی منفی و AB وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از افزایش حدود ۱۱.۵ درصدی اهدای خون بانوان در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۳۳۱ خانم برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که نشان از افزایش ۱۱.۴۷ درصدی اهدای خون توسط بانوان دارد.

زارعی با اشاره به آمار خونگیری طی سال ۹۹ افزود: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۸۱ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۳۱ نفر از کل اهدا کنندگان را بانوان تشکیل دادند ادامه داد: از کل آمار خونگیری سال گذشته، ۱۱ هزار و ۱۳ نفر اهدا کننده مستمر بودند و سه هزار و ۳۸۱ نفر نیز برای نخستین بار خون اهدا کردند.

زارعی، شاخص اهدای خون در استان را ۸۰.۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: شاخص اهدای خون بانوان ۷.۰۳ درصد، اهدای مستمر ۵۸.۲۴ درصد و شاخص جذب بار نخست ۱۷.۸۸ درصد است.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا سبب شد تا مراجعه اهدا کنندگان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۷.۵ درصد و میزان خونگیری حدود یک درصد کاهش یابد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از اهداکنندگان درخواست کرد با توجه به نیاز همیشگی به خون، در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال‌های گذشته با اهدای خون، یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها