آوار برداری مناطق زلزله زده دنا به پایان رسید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا خبر داد.

آوار برداری مناطق زلزله زده دنا به پایان رسید

حسین کلانتری در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، اظهار داشت: آوار برداری بیش از 800 واحد در مناطق مختلف شهر سی سخت به مراحل پایانی خود رسیده و باید سایر فازهای ساخت و ساز منازل به سرعت و دقت اجرایی شود.

کلانتری با اشاره به معرفی 2500 واحد به بانک، تصریح کرد و گفت: 450 مورد عقد قرارداد با بانک انجام و شروع ساخت 200 واحد عملیاتی نیز آغاز شده است.

کلانتری با بیان اینکه صدور مجوز، پروانه ساخت و طی مراحل ارائه تسهیلات سرعت می گیرد، گفت: دولت امتیازات ویژه و مناسبی برای ساخت و ساز سی سخت در نظر گرفته و باید به نحو مطلوبی از این پتانسیل بهره برد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با همت و تلاش مردم و حمایت همه جانبه متولیان، شهر سی سخت ساخته شود.

وی با اشاره به مصوبه معاون اول ریاست جمهوری پیرامون ساخت و ساز بالای 80 درصد، گفت: مقرر شد اگر ساخت و سازها بالای 80 درصد در زمان مشخص شده شکل بگیرد، و مجدد نیاز به دریافت تسهیلات باشد، با تایید استاندار و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات مورد نیاز تامین و افزایش می یابد.

استاندار همچنین در بازدید از هنرستان کار و دانش سی سخت از نیاز به تعمیر 26 مدرسه در سی سخت خبر داد.

کلانتری با بیان اینکه هشت مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی داشته و چهار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است، ابراز داشت: خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس به عنوان استان‌های معین هرکدام اهدا و مقاوم سازی دو واحد را خواهند داشت.

کلانتری از جذب بیش از 100 میلیارد تومان برای مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس از طریق خیرین و استانهای معین خبر داد و بیان کرد: در این خصوص 80 میلیارد تومان نیز از طریق استان‌های معین، 15 میلیارد تومان خیرین و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها