«تخته گاز» کرونا در خراسان رضوی/ ظرفیت‌های بیمارستانی تکمیل شد

کرونا در خراسان رضوی تخته گاز حرکت می‌کند و ظرفیت‌های بیمارستانی نیز تکمیل شده است.

«تخته گاز» کرونا در خراسان رضوی/ ظرفیت‌های بیمارستانی تکمیل شد

کرونا در استان خراسان رضوی همچنان تخته گاز حرکت می‌کند و بنظر می‌رسد با ادامه این روند شاهد افزایش مبتلایان و قربانیان باید باشیم.

از سوی دیگر آمارهای رسمی مورد تایید علوم پزشکی مشهدمقدس نیز تائید می‌کند که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اینک به حدود 51 درصد رسیده و این خود بیانگر یک افت فاحش در این زمینه است.

آن گونه که قلیان اول، معاون بهداشت علوم پزشکی مشهد عنوان کرده است میانگین رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم در شهرهای قرمز و نارنجی 51 درصد است که مصداق بارز هنجارشکنی است.

بنابراین با این شرایط نباید حداقل در کوتاه مدت و یا شاید میان مدت امید چندانی به کاهش آمار مبتلایان و بستری شدگان کرونا در استان خراسان رضوی داشت.

وضعیت در شهرستان‌های خراسان رضوی هم تعریفی ندارد و در بیشتر شهرستان‌های استان نیز به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان به صورت صعودی در حال افزایش است.

برای مثال در غرب خراسان رضوی و در سبزوار اینک بستری بیماران با حفظ روند صعودی خود، به وضعیتی مشابه وضعیت آبان ماه سال گذشته خود و یا حتی بدتر نیز رسیده است.

آمار سرپایی‌ها نیز در این منطقه از خراسان رضوی رو به افزایش است و به صورت روزانه میانگین 25 بیمار جدید کرونایی به مجموع بیماران کرونایی این شهرستان افزوده می‌شود.

در کلانشهر دیگر خراسان رضوی یعنی نیشابور نیز وضعیت بهتر از این نیست و آمار مبتلایان رو به افزایش است.

مسئله مبرهنی که باید از این داده‌ها نتیجه گرفت این است که در حال حاضر متاسفانه درگیر موج چهارم بیماری هستیم که این موضوع از تعداد بیماران بستری و سرپایی مشخص می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها