شرکت های هواپیمایی آمریکا خود را برای سفرهای تابستان آماده می کنند

شرکت ها و خطوط هوایی آمریکا با توجه به افزایش درخواست ها اکنون خود را برای از سرگیری پروازها در فصل تابستان آماده می کنند.

شرکت های هواپیمایی آمریکا خود را برای سفرهای تابستان آماده می کنند

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: درخواست سفرهای هوایی که در ماه فوریه گذشته در آمریکا به علت همه گیری ویروس کرونا به پایین ترین میزان خود رسیده بود، در اواخر ماه آوریل رشد ۷۵ درصد یافت و اکنون شرکت های هواپیمایی آمریکایی خود را برای از سرگیری سفرهای هوایی در تابستان امسال آماده می کنند.

مشکلات فنی

این شبکه خبری افزود: صدها فروند هوایپمای مسافربری خطوط هوایی «امریکن» به علت شیوع ویروس کرونا در آشیانه ها و باند فرودگاه زمین گیر شده و بازگردان آنها به گردونه پرواز یک ماموریت دشواری است؛ هم اکنون تیم های متخصص برای آماده ساختن هواپیماهایی که مدت های مدیدی در گوشه ای پارک شده اند، مشغول بررسی و آماده سازی هستند، آنها برای آماده ساختن تنها یک فروند هواپیمای مسافربری زمین گیر شده برای پرواز یک هزار ساعت باید کار کنند.

شرکت های هواپیمایی آمریکا خود را برای سفرهای تابستان آماده می کنند

ارابه های هواپیماها یکی از موارد دیگر مهم برای کنترل شدن هستند، مکانیزم قفل و ترمز ارابه ها که مدت ها فعال نبوده اند، کنترل دقیق موتورهای هواپیما که بنابر اعلام «سازمان هوانوردی آمریکا» این احتمال وجود دارد که بدنبال زمین گیر بودن طولانی مدت هواپیماها، درحین پرواز موتورها به یکباره از کار بیفتند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: شرکت خطوط هوایی امریکن که ۳۰۰ فرند ۷۳۷ دارد تمامی آنها را بر روی بانده متوقف و زمین گیر ساخته است با مشکلات فنی جدی تری دراین مورد دست به گریبان است.

کمبود نیروی امنیتی فرودگاه ها

سی ان ان افزود: در فصل تابستان کار کنترل برای خدمه زمینی فرودگاه و خطوط هوایی به مراتب دشوار تر خواهد بود و مقامات هوانوردی از نیاز به کار گرفتن و استخدام حداقل ۶ هزار نیروی امنیتی برای گماردن در گیت های فرودگاه ها برای کنترل مسافران خبر می دهند.

مشکل خلبانانی که مدت ها پرواز نکرده اند

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه گفت: خطوط هوایی آمریکایی «یونایتدایرلاین» که طی یک دهه گذشته بیشترین خلبانان را جذب کرده بود اکنون باید هزاران نفر از آنان که قرار است پس از همه گیری ویروس کرونا به سرکار بازگردند مورد تمرین های ویژه قرار دهد، آنها بار دیگر باید در کلاس های آموزشی حاضر شوند و قبل از هرپروازی ، با دستگاه های «شبیه ساز پرواز» (سیمیلاتور) مورد آزمون قرار گیرند.

شرکت های هواپیمایی آمریکا خود را برای سفرهای تابستان آماده می کنند

شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا در اول ماه ژانویه ۲۰۲۱ گزارش داده بود که خطوط هوایی آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا و زمین گیر ساختن هواپیماهای خود در سال ۲۰۲۰ دچار زیان ۳۵میلیارد دلاری شده اند و آنها چشم به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ دوخته اند تا باردیگر بلکه وضعیت صنعت هوانوردی به علت این ویروس عالم گیر بهبود یابد.

درحالی شرکت های هوایپمایی آمریکا قصد از سرگیری پروازها در تابستان امسال را دارند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا با وجود واکسیناسیون سراسری دراین کشور همچنان روبه فزونی بوده و هم اکنون تعداد متبلاین به کووید-19 در آمریکا از 32 میلیون نفر عبور کرده که ازا ین تعداد نیز بیش از 581هزار نفر جان باخته اند، آمریکا کانون شمار یک همه گیری این ویروس در جهان به شمار می رود.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها