سردار حجازی ترور‌ شده است؟

حرف و حدیث ترور شدن سردار حجازی از آنجایی آغاز شد که پسر سردار شهید همت با انتشار یک توئیت، شائبه ترور را پر رنگ کرد.

سردار حجازی ترور‌ شده است؟

29 فرودرین ماه امسال بود که خبر درگذشت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روی خروجی خبرگزاری ها رفت. بلافاصله روابط عمومی سپاه پاسداران این خبر را تأیید کرد و بیانیه ای در این باره منتشر شد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم روزه داران در ماه ضیافت الهی ، به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند :

سردار عالیقدر و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سردار حجازی

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذارد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت آن فرمانده جانباز ، وارسته و مخلص به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت..

سخنگوی سپاه: عوارض شیمیایی علت اصلی شهادت سردار حجازی است

یک روز پس از اعلام جان باختن سردار حجازی، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه عوارض شیمایی را علت شهاد سردار حجازی خواند.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه گفت: شهید سردار حجازی در دفاع مقدس شیمیایی شد و از این عوارض رنج می‌برد؛ در چند ماه قبل هم مبتلا به کرونا شدند که بهبود یافتند.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار در دفاع مقدس شیمیایی شد و از این عوارض رنج می‌برد. در چند ماه قبل هم مبتلا به کرونا شدند که بهبود یافتند.

سخنگوی سپاه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی جهت تعیین علت فوت سردار حجازی در بیمارستان بقیه الله تهران ، اظهار کرد: در جلسه کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه الله برگزار شد عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد. این کمیسیون به اعتبار جانباز شیمیایی بودن سردار حجازی و محرز بودن تاثیرات جانبازی در به شهادت رسیدن، ایشان را رسماً به عنوان شهید معرفی کردند.

سردار شریف تصریح کرد: گردش کار برای ارتقای درجه سردار حجازی درحال انجام است.

وی با اشاره به جایگاه شهید حجازی در جبهه مقاومت تاکید کرد: شهید حجازی در ۸ سال آخر عمر مبارک‌شان بواسطه حضور در جبهه مقاومت برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا‌تر بودند و سال‌ها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور ایشان بودند؛ از دیشب که خبر به شهادت رسیدن ایشان منتشر شد، این موضوع از رویکرد رسانه‌های آن‌ها کاملا مشخص است. تعبیر یکی از این رسانه‌ها این است که «یکی از سر سخت‌ترین و مدبرترین نیرو‌هایی که مقابل رژیم صهیونسیتی بود به شهادت رسید» و آن‌ها ارزش و اهمیت شخصیت سردار حجازی را برای جبهه مقاومت و امت اسلامی به خوبی درک کردند.

سخنگوی سپاه همچنین با اشاره به حضور شهید حجازی در کنار شهید سلیمانی در محور مقاومت خاطرنشان کرد: حضور شهید حجازی در کنار سردار سلیمانی تجربه بسیار گرامی سنگی برای ایشان بود و یکی از دلایل اصرار سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس برای حضور ایشان در سمت جانشینی نیروی قدس نیز دقیقاً همین موضوع بود.

دلیل حمله قلبی نبوده است

در دقایق ابتدایی انتشار این خبر فرزند شهید همت در واکنش به درگذشت سردار حجازی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سردار حجازی هم پر کشید؛ نشد ذوق روز میلاد رهبرمان را آنگونه که می‌خواستیم ببریم فقط بگویم علت پرکشیدن عارضه قلبی نبوده و نیست.

5553418

او در ادامه نوشت: رهبرم؛ این سربازتان هم فدای شما شد، تسلیت عرض می‌کنم، من هم فدایتان...

سردار حجازی که بود؟

سید محمد حجازی (زاده ۱۳۳۵ - درگذشته ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) با نام کامل سیدمحمد حسین‌زاده که به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین بود.

سیدمحمد حجازی در سال ۱۳۳۵ در اصفهان زاده شد و تحصیلات خود تا دریافت مدرک دیپلم متوسطه را در این شهر سپری نمود. او از ابتدای وقوع انقلاب و با تأسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمد و تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داد. او دانش‌آموختهٔ دوره دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین بود.

وی فعالیت در سپاه پاسداران را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. حجازی در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود. او از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ نیز جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود و در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح را برعهده داشت.

سید محمد حجازی در سال‌های اولیه انقلاب در مناطق آشوب‌زده کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و پس از مهار ناآرامی‌های کردستان توسط نیروی مسلح ایران، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنوب منتقل گردید. حجازی در طول سال‌های جنگ ایران و عراق، به سازماندهی و اعزام نیرو‌های مردمی اشتغال داشت و دوره‌ای مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود. وی مدتی نیز مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت، سپس تا پایان جنگ در جایگاه‌های جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه حضور داشت. حجازی پس از پایان جنگ در سمتهایی، چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج فعالیت نمود.

او در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت. حجازی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح بود.

حجازی از دی‌ماه ۱۳۹۸ با حکم حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران، به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس فعالیت می‌کند.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی ها ۸سال برای کشور جنگیدن و خدمات ارزنده ای هم داشتن ولی از این دنیا رفتن حتی کسی اسمشان را هم نیاورد نمی دانم چرا هرکس بعد از مرگش مشهور میشه

  • اسد
    0

    برای شهید در راه خدا هم و فرزندان این بزرگوار نیز چند بند و بودجه در نظر بگیرید که خانواده این شهید بزرگوار هم ناراحت نباشند

  • کاربر ناشناس
    0

    کرونا هم شیمیایست

  • کاربر ناشناس
    0

    به رفقای شهیدش پیوست در ماه میهمانی خدا یادش گرامی .

  • شهروند
    0

    پس نیروهای امنیتی چکار می کنن پس حفاظت اطلاعات سپاه کجایند چرا ضربه نمی زنید به این تروریسم دولتی اسراییل تا کی باید تاوان بدیم.

  • خسرو
    0

    من قضیه آزاده نامداری باید تا یک ماه حرف و حدیث باشه

  • محمد
    0

    چرا مواطب خودشون نیستن این سرمایه های کشور مراقبتهای پزشکی چی میشه ادمهای معمولی سالی یه چکاب پزشکی دارن ایناکه باید حتما بیشتر داشته باشن

  • علی حسینی
    0

    سلام دوستان با آرزوی شادی روح مطهر ایشان من هم فکر می‌کنم ایشان ترور شده است به دلایل مختلف از جمله این که ایشان سال ها در لیست سیاه ترور رژیم صهیونیستی بوده اند و بعد از حوادث نطنز و پاسخ‌گویی ایران در ابعاد مختلف نوبت به ترور سردار عزیزمان شد اما ترور رسانه ای نمی شود تا تقاضای انتقام از سوی مردم بلند نشود که در حال حاضر به صلاح نیست

  • محسن
    0

    یعنی این رو هم کشتن؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      شایبه ایجاد نکنید ..

  • ص _ ن
    0

    سردار حجازی ترور نشده . پسر حاج همت شما چرا شایعه درست کرده ای . روحش شاد راهش مستدام باد .

  • کاربر ناشناس
    0

    روحش شاد

  • ایرانی
    0

    اگه اسراییل هم ترور کرده باشه چون جواب ترورهای قبلی را نتونستیم بدیم بهتره بگیم فوت کرده. علی برکت اله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها