10 هزار نفر در کرمانشاه کاندیدای "انتخابات شوراهای شهر و روستا" شدند

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام 10 هزار و 54 کاندیدا برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان خبر داد.

10 هزار نفر در کرمانشاه کاندیدای "انتخابات شوراهای شهر و روستا" شدند

جلیل بالایی در نشست خبری با اشاره به اتمام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در 22 فروردین ماه گفت: با توجه به ترافیک بالای ثبت نام کاندیداها در دو روز پایانی، با تصمیم گیری مسئولین بالادستی مقرر شد بخشی از ثبت نام ها بصورت دستی انجام شده و بعدا اطلاعات وارد سامانه شود که در نهایت با وارد کردن این اطلاعات عدد ثبت نام شدگان انتخابات شوراهای روستا در استان کرمانشاه به 8944 نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد 8400 نفر مرد و 544 نفر زن هستند که نشان از رشد دو برابری تعداد کاندیداهای زن دارد.

بالایی با اشاره به افزایش چشمگیر سطح تحصیلات کاندیداهای این دوره گفت: در حالی که برای ثبت نام شوراهای روستا داشتن سواد خواندن و نوشتن کفایت می کند، در این دوره 366 نفر دارای مدرک کارشناسی، 63 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و پنج نفر دارای مدرک دکترا ثبت نام کردند.

وی افزود: همچنین در این دوره 74 درصد داوطلبان زیر 50 سال سن دارند و 81 درصد آنها برای اولین بار است که در انتخابات شرکت کرده و سابقه عضویت در شورا ندارند.

بالایی با بیان اینکه برای تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای روستا نیازی به گرفتن استعلام از مراجع چهارگانه نیست، گفت: تنها درصورتی که هیات اجرایی تشخیص دهد استعلام گرفته می شود که در این دوره هیات اجرایی درخواست استعلام برای 267 کاندیدا را داشته است.

وی با بیان اینکه با پایان گرفتن کار هیات‌های اجرایی، کار هیات های نظارت از 15 اردیبهشت ماه شروع می شود، گفت: این هیات ها هم تا اول خرداد ماه برای بررسی صلاحیت ها فرصت دارند و در نهایت در این تاریخ نتایج تایید صلاحیت ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به ثبت نام 10 هزار و 54 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در سطح استان، گفت: از این تعداد 8944 نفر کاندیدای انتخابات شوراهای روستا بوده و 1110 نفر برای انتخابات شوراهای شهر کاندیدا شده اند.

وی افزود: این میزان مشارکت کاندیداها نشان می دهد که انتخابات پرشوری در پیش داریم و همه باید همکاری کنیم تا بستری امن و پرنشاط برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهرها هم نتیجه تایید صلاحیت ها روز هشتم اردیبهشت ماه از طریق فرمانداری ها به داوطلبان اعلام شده و داوطلبان چهار روز جهت اعتراض به نتایج فرصت دارند.

بالایی در ادامه با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر کرمانشاه گفت: در این دوره، انتخابات شورای شهر کرمانشاه بصورت تمام الکترونیکی برگزار شده و در سایر شهرهای استان برگزاری انتخابات همچنان به شکل دستی خواهد بود.

وی افزود: برای انجام رای گیری الکترونیکی دستگاه های مخصوصی در شعب نصب خواهد شد که کار با آن بسیار ساده است و افراد تنها با داشتن کارت ملی و یا فقط شماره ملی احراز هویت شده و با وارد کردن کُد و اسم کاندیدای مورد نظر در دستگاه رای الکترونیکی خود را در صندوق خواهند انداخت.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر کرمانشاه در این دوره، به نظر می رسد نتایج ظرف یک تا دو ساعت بعد از پایان رای‌گیری مشخص شود.

بالایی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می شود در شهر کرمانشاه نیز مانند سایر شهرها بصورت دستی و تعرفه ای برگزار می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اعلام روزشمار انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دوره انتخابات از 21 اردیبهشت ماه رسما آغاز شده و ثبت نام داوطلبان بصورت حضوری و در محل وزارت کشور خواهد بود.

وی افزود: مهلت ثبت نام این دوره انتخابات پنج روز است و اعلام اسامی نامزدها هم پنجم خرداد خواهد بود.

بالایی تصریح کرد: تبلیغات کاندیداها نیز از هفتم خرداد شروع شده و به مدت 20 روز تا ساعت هشت صبح روز 27 خرداد ادامه خواهد داشت و در نهایت روز 28 خرداد روز برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها