سفر وزیر خارجه فلسطین به کشورهای اروپایی

وزیر خارجه فلسطین سفری را به تعدادی از کشورهای اروپایی آغاز کرد تا با مقامات این کشورها درباره پرونده انتخابات بحث و گفتگو کند.

سفر وزیر خارجه فلسطین به کشورهای اروپایی

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین امروز(دوشنبه) در بروکسل با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

وی بعدا با نمایندگان اروپایی و وزرای خارجه چندین کشور دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، هدف از سفر ریاض المالکی تکمیل تلاش‌های دیپلماتیک فلسطین برای ملزم کردن جامعه جهانی، اتحادیه اروپا و تمام کشورها برای عمل به مسئولیت‌های خود جهت تضمین برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین به ویژه در قدس بدون کارشکنی یا موانعی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف این سفر کسب حمایت بین المللی از انتخابات و فشار بر اسرائیل برای توقف تمام اقداماتی است که در روند برگزاری انتخابات در قدس مشکل ایجاد می‌کند.

روز یکشنبه نشست کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی پرونده انتخابات برگزار شد.

مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که این تشکیلات فوریه رسما از رژیم صهیونیستی خواست به توافق‌نامه‌های امضا شده درباره تضمین برگزاری انتخابات فلسطین در قدس پایبند باشد اما این رژیم هنوز پاسخی نداده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها