به دلیل اقدامات نیروهای مزدور ترکیه

قطع آب آشامیدنی ساکنان حسکه و حومه آن در سوریه برای یازدهمین روز متوالی

آب آشامیدنی شهر حسکه و حومه آن به دلیل اقدامات نیروهای مزدور ترکیه در خط برقی که نیروگاه آب علوک در حومه راس العین را تغذیه می کند برای یازدهمین روز متوالی قطع شده است.

قطع آب آشامیدنی ساکنان حسکه و حومه آن در سوریه برای یازدهمین روز متوالی

به گزارش سایت المیادین، آب آشامیدنی ساکنان شهر حسکه و حومه غربی آن به دلیل نقض‌های صورت گرفته در خط برقی که نیروگاه آب علوک در حومه راس العین را تغذیه می کند و اشغالگری ترکیه و گروههای همپیمان آن به صورت مکرر قطع می‌شود.

محمود العلکه، رئیس اداره آب حسکه گفت، به دلیل اینکه نیروگاه برق الدرباسیه که نیروگاه آب علوک را تغذیه می‌کند از سرویس دهی خارج شده است، آب اکثر مناطق حسکه برای یازدهمین روز متوالی قطع است.

وی افزود، پس از حل مشکل نیروگاه الدرباسیه، گروههای مسلح به خط این نیروگاه در حومه راس العین تحت اشغال ترکیه حمله کردند و در نتیجه تعداد پمپاژهای نیروگاه از مجموع ۱۲ پمپاژ به دو پمپاژ رسیده و عملیات پمپاژ با مشکل مواجه شد و بعد هم کاملا متوقف شد.

العلکه گفت، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تجاوزات به خط برق متصل به نیروگاه علوک، برق نیروگاه مبروکه را در دو منطقه راس العین و تل ابیض قطع کردند.

منابع آگاه با بیان اینکه روسیه برای پمپاژ مجدد در نیروگاه علوک تلاش می‌کند، گفتند، روسیه طی دو روز گذشته به جمع آوری اطلاعات درباره این نیروگاه پرداخته تا درمورد آن با ترکیه مذاکره کرده و راه حل مناسبی پیدا کند.

به گفته این منابع، یک هیئت نظامی روسیه در تلاش است با هدف دستیابی به توافقی جدید مبتنی بر آب برای حسکه و حومه آن در ازای برق برای راس العین و تل ابیض، امروز دوشنبه به منطقه تحت اشغال ترکیه در شهر راس العین برود.

نیروگاه آب علوک واقع در حومه راس العین که ارتش ترکیه در اکتبر ۲۰۱۹ آن را به اشغال خود درآورد تنها منبع آبی حدود یک میلیون شهروند در حسکه و حومه آن است. همچنین برق مناطق موسوم به "نبع السلام" تحت اشغال ارتش ترکیه توسط نیروگاه مبروکه تامین می شود که در مدیریت اداره خودمختار قرار دارد.

ترکیه و گروههای مسلح از زمان اشغال راس العین ۲۰ مرتبه آب نیروگاه علوک را قطع کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها