استاندار بوشهر:

تمامی بیمارستان‌های استان بوشهر مجهز به "اکسیژن‌ساز" هستند

استاندار بوشهر از تجهیز بیمارستان‌های استان برای رسیدگی به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده در همه بیمارستان‌های استان بوشهر دستگاه اکسیژن‌ساز نصب شد ه است.

تمامی بیمارستان‌های استان بوشهر مجهز به "اکسیژن‌ساز" هستند

عبدالکریم گراوند، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا‌ با بیان اینکه 14 ماه است با بیماری کرونا درگیر هستیم اظهار داشت: تابستان گذشته اوج بستری‌ها و فوتی‌ها در استان بوشهر رقم شد ولی فروردین ‌امسال پیک ابتلا، بستری و فوتی‌ها در استان بیش از پیک قبلی ثبت شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به بستری 450 بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان افزود: روز گذشته مرگ 8 بیمار کرونایی در استان بوشهر ثبت شد که باید با تشدید اعمال محدودیت‌ها زنجیره انتقال بیماری شکسته شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تعداد بستری‌ها در مدت 2 روز گذشته تثبیت شده افزود: باید در راه‌اندازی مرکز سرپایی بیمارستان‌ها اقدام شود تا شاهد افزایش بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها نباشیم.

گراوند با تاکید بر کنترل و نظارت جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی بر رعایت اجرا محدودیت‌های اعمال شده اظهار داشت: مدیر دستگاه مسئول حسن اجرا محدودیت‌های اعمال شده و با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کارکنان ادارات، اگر یک مدیر، کارمندی را اجبار کند از شهرهای اطراف به محل کار خود در بوشهر بیاید، گزارش این تخلف ارائه تا با مدیر متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه از رعایت اجرا محدودیت‌ها در استان رضایت ندارم، بیان کرد: اگر پروتکل‌ها و محدودیت‌های اعمال شده را به خوبی رعایت نکنیم با محدودیت‌های شدیدتری مواجه خواهیم شد.

استاندار بوشهر توجه به سلامتی مردم در اولویت برنامه‌ها است اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود در رابطه با مقابله با کرونا انجام دهند، فرمانداران موضوع کنترل و نظارت بر حسن اجرا محدودیت‌ها در شهرستان‌ها را با جدیت دنبال کنند.

گراوند با قدردانی از همراهی و همکاری نیروی انتظامی و سپاه در مقابله با کرونا گفت: همچنان کنترل ورودی‌های استان و شهرها با جدیت از سوی نیروی انتظامی دنبال شود، چرا که اگر محدودیت‌های اعمال شده و پروتکل‌ها را رعایت نکنیم باید منتظر افزایش آمار فوتی‌ها باشیم.

وی با قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون کرونا بیان کرد: با توجه به سهمیه جدید واکسن کرونا به استان، انتظار است واکسیناسیون گروه‌های با اولویت با سرعت و جدیت ادامه یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر ادامه همکاری و اصناف برای رعایت پروتکل بهداشتی افزود: کاهش رعایت شیوه‌نامه بهداشتی زمینه ابتلا، بستری و فوتی کرونایی را افزایش می‌دهد که لازم است نظارت و بازرسی‌ها برای رعایت شیوه نامه بهداشتی در پاساژها، واحدهای صنعتی و کارگاهی افزایش یابد.

گراوند با اشاره به تجهیز بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران در بخش کرونایی تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی بیمارستان‌ بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌ها، تامین اکسیژن است که در این راستا با پیگیری‌های انجام شده در همه بیمارستان‌های استان بوشهر دستگاه اکسیژن‌ساز نصب شده است.

تاکنون 30 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم کل مبتلایان به کرونا در کشور تاکنون را 2 میلیون و 200 هزار نفر و فوتی‌ها 66 هزار و 700 نفر دانست و بیان کرد: روز گذشته بالاترین آمار فوتی در یک روز در کل کشور با عدد 405 فوتی ثبت شد و 4 هزار و 766 بیمار بد حال هم در بیمارستان‌های کشور بستری هستند.

سعید کشمیری با بیان اینکه در استان بوشهر تاکنون 30 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند خاطر نشان کرد: تاکنون در استان بوشهر 952 نفر به سبب بیماری کرونا فوت کرده‌اند که فوت 8 نفر در روز گذشته بیشترین رقم فوتی‌ها در یک روز بود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 445 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد 58 نفر در ICU قرار دارند و نیمی از این 58 نفر هم از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته در استان بوشهر، 92 بیمار بستری جدید و 83 بیمار ترخیص و 8 فوتی در استان ثبت شد که بالاترین رقم فوتی در یک روز بوده است.

یک‌هزار و 490 کسبه و واحدهای خدماتی در بی‌توجهی پروتکل بهداشتی پلمب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 204 هزار بازرسی بهداشتی از اماکن و اصناف در استان انجام شده گفت: تاکنون 17 هزار و 328 مورد به دستگاه قضا معرفی شده و یک‌هزار و 490 مورد هم پلمب شدند.

مهدی خواجه‌ئیان بیان کرد: بر اساس 3 هزار و 843 مورد بازدید صورت گرفته در هفته گذشته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و صنایع 85 درصد بوده و در همین هفته 453 مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز قضایی معرفی و 64 واحد هم پلمب شدند.

وی به تحویل و تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد تا روز گذشته برای 6 هزار و 339 نفر واکسن کرونا دریافت شده که تاکنون 5900 نفر در استان واکسینه شدند و روز گذشته هم 6 هزار و 790 دز واکسن جدید دریافت شد که به‌زودی عملیات واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر تصریح کرد: 42 درصد کادر درمان و 35 درصد کادر بهداشتی استان بوشهر تاکنون در مقابل کرونا واکسینه شدند.

یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان به مقابله با کرونا اختصاص یافته است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر هم بیان کرد: از 95 مورد بیمار جدید بستری مبتلا به کرونا در استان، 20 مورد بستری جدید در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوده است.

رکاب‌پور افزود: از مجموع 160 تخت فعال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، 53 تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته و یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان به مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 16 پرستار مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شدند گفت: از 45 پرسنل جدید درخواستی با 15 نفر موافقت شده که تنها 7 نفر از این تعداد پرستار هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها