انتقاد روزنامه کیهان از سریال جدید مهران مدیری

استفاده مبتذل از جذابیت های جنسی در دراکولا


30 فروردین 1400 - 07:08
607cecf8cb354_607cecf8cb357
روزنامه‌ کیهان در مطلبی با عنوان «پرده‌ای دیگر از ابتذال و بی‌نظارتی در تولید سریال‌های نمایش خانگی» به انتقاد از سریال دراکولا پرداخت.

کیهان نوشت: اخیراً سریالی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده که مثل اغلب محصولات این عرصه، بر زندگی ‌اشرافی و تجملاتی متمرکز است. این سریال علاوه بر ضعف شدید ساختاری، دچار ابتذال تصویری هم هست و به‌جای بازیگری شاهد نمایش مدلینگ هستیم. در نتیجه، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار اصلاح این وضعیت شد.

در بخشی از نامه سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خطاب به امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (زیر نظر صداوسیما) درباره تخلفات صورت‌گرفته در این سریال آمده است: با استناد به ماده ۱ قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تأکید بر حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیرمأنوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مد و لباس، هرگونه نمایش زنده لباس یا هرگونه استفاده از مدل زنده ممنوع می‌باشد. ضمن اینکه نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت‌های جنسی زن و در نتیجه مغایر با شئونات اسلامی و کرامت زن (موضوع بند ۶ ماده ۳ آئین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) می‌باشد.

روزنامه‌ کیهان در مطلبی با عنوان «پرده‌ای دیگر از ابتذال و بی‌نظارتی در تولید سریال‌های نمایش خانگی» به انتقاد از سریال دراکولا پرداخت.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

607cecf8cb354_607cecf8cb357
30 فروردین 1400 - 07:08

کیهان نوشت: اخیراً سریالی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده که مثل اغلب محصولات این عرصه، بر زندگی ‌اشرافی و تجملاتی متمرکز است. این سریال علاوه بر ضعف شدید ساختاری، دچار ابتذال تصویری هم هست و به‌جای بازیگری شاهد نمایش مدلینگ هستیم. در نتیجه، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار اصلاح این وضعیت شد.

در بخشی از نامه سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خطاب به امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (زیر نظر صداوسیما) درباره تخلفات صورت‌گرفته در این سریال آمده است: با استناد به ماده ۱ قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تأکید بر حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیرمأنوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مد و لباس، هرگونه نمایش زنده لباس یا هرگونه استفاده از مدل زنده ممنوع می‌باشد. ضمن اینکه نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت‌های جنسی زن و در نتیجه مغایر با شئونات اسلامی و کرامت زن (موضوع بند ۶ ماده ۳ آئین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) می‌باشد.

72

نظرات 29
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
دکتر سید 0 2 پاسخ 1400/1/30 -13:35

احسنت بر بازیگران جوان ایران اسلامی

ناشناس 1 0 پاسخ 1400/1/30 -13:31

خدا زودتر از این ماهیت درونییت را اشکار کند مدیری

فرهاد 1 0 پاسخ 1400/1/30 -13:20

به سیگار کشیدن مکرر از سوی شخصیت های مختلف در فیلم ها نیز نظارت کنید .بیشتر از هالیوود تبلیغ سیگار میکنن

سارا 0 3 پاسخ 1400/1/30 -13:07

آره سریال ستایش کرامت زن رو خوب حفظ میکنه

محمدامین 1400/1/30 -18:36

شما چرا بهت برخورده اگه فیلم رو دیده باشی میفهمی چقدر مبتذل و اشرافیه اگر چه توی عکس هم پیداست.

راضی 1 0 پاسخ 1400/1/30 -13:05

دیگه از ابتذال گذشته... روسری نداشته باشند بهتره

عسل 11 1 پاسخ 1400/1/30 -12:50

واقعا حیف وقت که سردیدن بعضی سریالها و فیلم ها میگذره...این آقایون کارگردان و طنزپرداز که بیشتر انتقاد میکنند و دلسوزی الکی دارند و درکنارش اینطوری فیلم میسازند اگه خدایی نکرده دوروز دیگه تو این کشور جنگ هم بشه با اقامتهای اروپاییشون به من و شما لبخند میزنند و با خانواده فرار میکنند و ما میمونیم با نسلی که این افراد دارند زمینه سازیشو میکنند ...

ن.خ 7 7 پاسخ 1400/1/30 -12:12

کیهان دیگه زیادی حرف مفت میزنه ازگرونی ها لال شده

تارا 0 0 پاسخ 1400/1/30 -11:22

وظیفه این کار گروه سامان دهی مد و لباس چیست ، مرضیه شفا پور توسط چه نهاد انتخاب شده ، ، کارنامه آنها در چند سال گذشته کدام است و چقدر در هر سال برای دولت هزینه دارد .

مریم 2 0 پاسخ 1400/1/30 -10:40

با حمایت و دیدن این مدل سریال ها و فیلم ها که خیلی زیادند با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه که بعضی مردم به نون شب محتاجند فقط روز به روز فساد و خیانت و قتل و خودکشی و بی بندوباری اخلاقی زیاد میشه و داریم نسل آیندمونو به سمت پوچ گرایی و تجمل گرایی و بی بندوباری و ناامنی هدایت میکنیم. کاش واقعیت های جامعه با مضمون انگیزه و علم و امید و توکل تبلیغ میشد. به کجا چنین شتابان ؟جاده خاکی...

م 1 2 پاسخ 1400/1/30 -10:40

حالا یک سریال پیدا شده آدمو بخندونه،هی بهش گیر بدین

1 0 پاسخ 1400/1/30 -10:33

دیگه فیلمای ایرانی بدرد نمیخوره....

احمد 2 0 پاسخ 1400/1/30 -10:30

کلا سریالهای ایرانی مزخرفن

رو 12 13 پاسخ 1400/1/30 -10:16

چرا اینقدر منحرفین ؟ چرا همه چی را جنسی می کنید؟ خجالت داره

م.ناصری 14 2 پاسخ 1400/1/30 -09:59

با باج دادن آزادی ناموس و جوانهامون هشت سال اومدند سیاست و اقتصاد و مدیریت جامعه رو بدست گرفتند و گند زدند به زندگی همه ...فساد و خیانت و بی بندوباری اخلاقی نسل آینده که باید به فکر تحصیلش و خودسازیشون باشند هم گندکاریهای کنارش شد... الانم با همین سیاست دوباره میان جلو...میدونند مردم نقطه ضعف آزادی پوشش دارند میدونند مردم جوون دارند برای همین جلوی این فیلم هارو نمیگیرند حتی حمایت میکنند که مردمو ساکت و سرگرم کنند که از وضع اقتصادی و مدیریتی جامعه شکایت نکنند...مردم یکم آگاه تر باشید دارند چه بلایی سرمون میارند...خودمونو بجایی نرسونیم که هربلایی سرمون میاد دلمون دیگه به حال هم نسوزه و بگیم حقش بود سرش اومد.

ناشناس 12 2 پاسخ 1400/1/30 -09:37

سریالهای این چنینی برای جذب مشتری وبازدهی مالی ساخته میشوند ولی سریالهای صدا وسیما واقعأ افتضاح شده

شهروند 15 2 پاسخ 1400/1/30 -08:57

اکثر سریال‌های ایرانی تجمل گرایی، فساد و فحشا را تبلیغ می کنند مسوولان هم در خوابند و گرنه باید جلوی این فاحشه ها را بگیرند.

خسرو 14 1 پاسخ 1400/1/30 -08:47

فیلم حال بهم زنی

ماریا مرادیان 2 9 پاسخ 1400/1/30 -08:42

کدام پوشش این سریال مد و جدیده لباسهای عصر حجر پوشیدن

متین 11 1 پاسخ 1400/1/30 -08:37

مدیری از تو دیگه انتظار نداشتم!

محمدامین 26 5 پاسخ 1400/1/30 -08:25

اصلا فیلم قشنگی نیست و خیلی به زندگی اشرافی پرداخته شده.

علیرضا 16 30 پاسخ 1400/1/30 -08:24

خفه شو بابا از نظر شما زن رو باید کرد تو گونی

محمد 1400/1/30 -08:46

خودت خفه شو بی غیرت

روحانیت مبارز 1400/1/30 -09:31

از نظر شما زن را باید چطور کرد؟ در ملاء عام یا در شبکه ی نمایش خانگی؟

منصوری 1400/1/30 -09:40

اینا جلوی شوهرای خودشون اینطوری بخودشون نمیرسند فقط جلوی مردم ظاهرنمایی و تبلیغات میکنند... گونی چیه برادر وضع جامعه امروز یه چیز دیگه میگه این شعارها دیگه قدیمی شده... یه مدت عقده ای شدین بهتون گیر دادن... ما هم نه ازون وضعیت راضی بودیم نه والا ازین وضعیت بی بندوباری... مملکت بی تعادل دین نما... داریم چوبشم میخوریم خودمونو زدیم به اون راه... شما دوست داری ناموستو اینطوری بفرست جلوی مردم ببین دودش تو چشم کی میره مملکت شده پراز خیانت و طلاق و فساد وجنایت...حالا اینا تو زندگی شخصیشون خیلی آبادند همه یه مشت طلاقی فقط بلدند زندگی دیگرانو به لجن بکشند.

محمد 1400/1/30 -09:44

خوب مشتی راست گفته ، حالا خوبه ما 5 دقیقه از فیلم رو دیدیم و میدونیم چه خبره از همین عکس هم پیداست که این فیلم چیه . شما چرا بهت بر میخوره؟