تخلف برخی از دستگاه‌های ملی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا

استاندار تهران گفت: بعضی از دستگاه‌های ملی، مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی را رعایت نمی‌کنند که به قرارگاه فرماندهی کرونا کشور معرفی می‌شوند تا طبق قانون با آنها رفتار شود.

تخلف برخی از دستگاه‌های ملی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال در مورد محدودیت‌های کرونایی گفت: در موج سوم کرونا نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های هوشمند اعمال می‌شد که در پی آن شرایطی فراهم شد که بعد از دو هفته شیب بیماری نزولی شد و تغییر رنگ شهرها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه در موج چهارم هنوز به پیک نرسیده‌ایم و ویروس جهش یافته با ویروس اولیه متفاوت است نیازمند دقت نظر بیشتری هستیم و اکنون با افزایش بیماران و به دنبال آن فوتی‌ها مواجه هستیم همچنان که امروز ۴۰۵ فوتی در سطح کشور داشتیم.

استاندار تهران تاکید کرد: آنچه مربوط به استان تهران است همکاری اصناف و دستگاه‌های استانی و مردم را داریم ولی بعضی از دستگاه‌های ملی خود را جدا از مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی می‌دانند که بر این اساس درخواست شده هر دستگاه ملی که تبعیت از مصوبات نداشته باشد به قرارگاه فرماندهی کرونا کشور معرفی شود تا طبق قانون با آنها رفتار شود.

دیروز در جلسه با روسای بیمارستان‌ها نسبت به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اقدام شد چراکه همواره اولویت ما این بوده که هیچ بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند منتها در این زمینه نیازمند همکاری مردم و مسئولان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ علی رغم همه مشکلات و سختی‌ها به لحاظ اقتصادی و بیماری کرونا با جدیت و پیگیری شاهد اقدامات خوبی در حوزه اشتغال بودیم و برای اولین بار از تعهد اشتغال استان تهران فراتر رفتیم.

۹۶ هزار شغل تعهد استان تهران بود که با ایجاد ۱۱۹ هزار شغل ۱۲۴ درصد اشتغالزایی در استان محقق شد و در زمینه مجوزهای صادر شده و تخصیص اعتبارات در حوزه اشتغال نیز اقدامات موثری صورت گرفت و سازمان‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک های استان اقدامات قابل توجهی داشتند.

استاندار تهران افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، ۲۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه رونق تولید و ۳۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی در استان تهران محقق شد.

سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامیده شده تلاش می‌کنیم تا اگر در مسیر اشتغال مانعی وجود دارد و نیاز به مداخلات دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز جهت تحرک بخشی بیشتر به پروژه‌ها دارد محقق شود و از ظرفیت بانک‌ها نیز استفاده می شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی در استان تهران در سال ۹۹ تعطیل نشده است افزود: ضمن اینکه ۳۲۲ طرح راکد نیز احیا شده و در جذب سرمایه‌گذاری نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

طرح سرباز کارآفرینی اقدام اثرگذاری است چراکه سربازان نیروی جوان با انگیزه کار هستند و کشور نیز نیازمند نیروی کار ماهر است و از فرصت دو سال خدمت سربازی جهت مهارت آموزی آنها باید استفاده کرد که سازمان فنی و حرفه‌ای نقش موثری در این زمینه دارد.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۹ در استان تهران ۲.۵۵ درصد کاهش یافته است که با توجه به شرایط خاص استان نشان‌دهنده علاقه، همدلی و تشریک مساعی جهت توسعه اقتصادی استان دارد که در سال ۱۴۰۰ نیز باید تداوم پیدا کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اگرعیدامسال مانندسال قبل رعایت کرده بودنندازضدعفونی وبستن جادها ودیدنی ومسافرتها اینطور واویلا نمیشد چه کسانی مقصرنابودی شدنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها