وزیر ارتباطات خبر داد:

جریمه روزانه 50 میلیارد تومان برای مختل کنندگان کلاب هاوس

محمدجواد آذری جهرمی درباره پیشنهاد جریمه اپراتورهای متخلف در بحث کلاب هاوس توضیحاتی را ارائه کرد.

جریمه روزانه 50 میلیارد تومان برای مختل کنندگان کلاب هاوس

بیستم فروردین ماه کلاب هاوس ابتدا از طریق شبکه اپراتور همراه اول از دسترس خارج شد و پس از آن نیز کاربران مخابرات و ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را نداشتند. حالا نزدیک به ۱۰ روز است که کاربران این اپراتور‌ها به دلیل اختلال کلاب هاوس بدون فیلترشکن امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را ندارند.

وزارت ارتباطات در ابتدا اعلام کرد که این شبکه با هیچ فیلترینگی مواجه نیست و اختلال ایجاد شده غیرطبیعی است. همان زمان این وزارتخانه اعلام کرد که این مشکل نیاز به بررسی بیشتری دارد. پس از آن اعلام شد که سه اپراتور با اختلال عمدی روی کلاب هاوس مانع دسترسی کاربرانشان به این شبکه اجتماعی شده‌اند.

در نهایت رگولاتوری با ارسال نامه‌ای به دو اپراتور همراه کشور و مخابرات ایران، ۲۴ ساعت به آن‌ها فرصت داد تا اختلال ایجاد شده روی شبکه اجتماعی کلاب هاوس را که مشهود است برطرف کنند. اما بعد از این زمان نیز آنچه اختلال روی این شبکه خوانده می‌شد برطرف نشد و در گام بعدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایتی علیه مدیران عامل این سه اپراتور در دادستانی تهران ثبت کرد.

اپراتور‌های مختل کننده کلاب هاوس روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند

اپراتور‌های مختل کننده کلاب هاوس روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند

پیشنهاد وزیر به رئیس جمهوری درباره اپراتورهای مختل کننده

عصر امروز (۲۹ فرودین) علیرضا معزی ، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در توییتی اعلام کرد که به پیشنهاد وزیر ارتباطات در هیئت وزیران جرائم سنگینی به خاطر این تخلف اپراتور‌ها در نظر گرفته شده است. او در این توئیت بدون اشاره به نام کلاب هاوس نوشته است: "پس از اختلال عمدی برخی اپراتور‌ها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیئت وزیران پس از دستور صریح رئیس جمهوری، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف شمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پیشنهاد وزیر ارتباطات، جرائم سنگینی برای اینگونه تخلفات تصویب کرد."

اپراتور‌های مختل کننده کلاب هاوس روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند

جریمه‌های سنگین در انتظار اپراتورهای متخلف

آنطور که وزیر ارتباطات در مورد این پیشنهاد گفت این است که برای برداشته شدن این اختلال از سمت اپراتور‌ها ۳ اقدام انجام شده است. محمدجواد آذری جهرمی در این مورد گفت: "در گام اول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی موظف است با جمع‌آوری مستندات فنی، ظرف ۲۴ ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به اپراتور‌ها اعلام کند و همچنین جزئیات این اختلال نیز باید روی سایت این سازمان اطلاع‌رسانی شود."

او با اشاره به گام دوم اعلام کرد: "در صورتی که ظرف ۲۴ ساعت زمان اعلام شده نسبت به رفع این محدودیت‌ها از سمت اپراتورها، آن‌ها اقدامی برای رفع آن نکنند، رگولاتوری موظف خواهد بود تا زمان رفع تخلفات روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان اپراتور‌های متخلف را جریمه کند.» براساس توضیحات وزیر ارتباطات در صورتی که پس از دو هفته از نامه سازمان به اپراتورها، اختلال بازهم مرتفع نشود برای اپراتور متخلف ۲ سال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه در نظر گرفته خواهد شد."

به نظر می‌رسد اگر اختلال‌ها تا دوهفته دیگر حل نشود و رگولاتوری سومین اقدام یعنی ۲ سال کاهش مدت پروانه اپراتور‌های متخلف را اجرا کند، از آنجا که ایرانسل سال گذشته پروانه خود را تمدید کرده، همراه اول و مخابرات ایران متحمل ضرر بیشتری خواهند شد؛ چرا که آن‌ها مشمول قانونی خواهند شد که سال گذشته با تصویب آن در مجلس سرو صدای زیادی به با پا شد؛ یعنی قانون افزایش ۱۰ درصدی مالیات اپراتور‌ها به دولت. با این اتفاق پروانه این دو اپراتور که در سال ۱۴۰۰ منقضی می‌شود، برای تمدید مشمول ۱۰ درصد بیشتر برای پرداخت مالیات به دولت می‌شود.

منبع: ماهنامه پیوست

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد
    0

    آقاي قاضي زاده ،،اجناس فراوان است ،،،موضوع اين است كه مردم پول ندارند كه خريد كنند ،واله اقتصاد خيلي خراب است

  • مهدی اسدی فعلا ۱۱
    0

    خجالت باید بکشم اخه ۸سال دربدر کوه وخیابان شده تک تک خانوادش رفتن تنهاام وبیکس واسم کرونا هم به ارمغان روکردین هالا روکردین به اون ور ومیگی طرف باید قدم اول بذاره اصلا توان که صدو۲۰درصد فول وکم نمیارد اما مانی مارو بده به مردم دقیق بین همه مساوی تقسیم کن.اینم قدم بدی ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها