بررسی کامل ایکس باکس سری اس

در سال 2020 رقابت بین سونی و ماکروسافت برای تولید کنسول‌های نسل نهم وارد مرحلۀ جدیدی شد! شرکت ماکروسافت با معرفی دو کنسول Xbox سری X و سری S توانست نظر گیمرهای حرفه‌ای و آماتور را به خودش جلب کند.

بررسی کامل ایکس باکس سری اس

کنسول ایکس باکس سری اس به‌عنوان ارزان‌ترین کنسول نسل نهمی شناخته می‌شود که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد. این کنسول برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند هزینۀ زیادی برای کنسول‌های قدرتمند پرداخت کنند و از طرفی به‌دنبال تجربۀ بازی‌های ویدئویی در کنسول‌های نسل نهمی نیز هستند.

داشتن طراحی جذاب، پردازندۀ قدرتمند، امکانات منحصربه‌فرد و قیمت مناسب سبب شده است که بسیاری از افراد به سمت استفاده از کنسول Xbox سری اس بروند و با خرید گیفت کارت ایکس باکس و فعال‌سازی آن از بازی‌های هیجان‌انگیز و جدید لذت ببرند.

اما قبل از خرید این کنسول بهتر است با مشخصات آن آشنا شویم؛ بنابراین همراه ما باشید تا کنسول ایکس باکس سری اس را به‌طور کامل بررسی کنیم.

مشخصات کنسول ایکس باکس سری اس

توجه داشته باشید که برای قضاوت یک کنسول باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و سپس آن را با سایر کنسول‌ها مقایسه کنیم، چراکه کنسول‌ها بر اساس نیاز مخاطب طراحی و تولید می‌شوند و ممکن است دارای مزایا و معایب مختلفی باشند. ما برای بررسی کنسول Xbox سری اس نگاهی به چهار مورد زیر انداخته‌ایم:

الف) طراحی ظاهری

اولین چیزی که پس از خرید Xbox S با آن مواجه می‌شوید، ابعاد کوچک و ظاهر ساده آن است! جالب است که ابعاد این کنسول از کنسول نسل قبل یعنی Xbox وان نیز کوچکتر است. به همین دلیل، حمل‌و‌نقل آن بسیار راحت‌تر بوده و به‌آسانی در میز تلویزیون جای می‌گیرد.

علاوه‌برآن، طراحی شیک و مدرن کنسول باعث جذابیت بیشتر آن شده است. یک باکس مستطیل شکل به همراه یک فن دایره‌ای، تمام آن چیزی است که مشاهده می‌کنید!

شرکت ماکروسافت در کناره‌های این کنسول نیز سوراخ‌های ریزی تعبیه کرده است تا تهویۀ هوا بهتر انجام شود و عملکرد دستگاه نیز افزایش پیدا کند.

طراحی دکمۀ پاور و پورت USB نیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است و استفاده از آن بسیار راحت است. درواقع، مهندسان ماکروسافت برای طراحی این کنسول ارزان قیمت از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند؛ به‌طوریکه در نگاه اول عاشق کنسول Xbox سری S خواهید شد.

ب) قدرت پردازنده و گرافیک کنسول Xbox سری S

پس از بررسی‌های ظاهری، نوبت به بررسی قدرت پردازنده و گرافیک به‌کار رفته در کنسول می‌رسد! شاید بتوان گفت که مهم‌ترین بخش هر کنسول نیز همین قدرت پردازنده است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پردازندۀXbox S همان پردازندۀ قدرتمند

Xbox X است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که این کنسول عملکرد مطلوبی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد. البته قدرت کارت گرافیک در کنسول سری اس به مراتب از کنسول سری ایکس کمتر است و توانایی پخش 4K بازی‌ها را ندارد.

نکتۀ مهم دیگر این است که حافظۀ کنسول ایکس باکس سری اس برخلاف کنسول‌های نسل قبلی از نوع SSD است که سرعت بالاتری در انتقال داده و اجرای بازی‌ها دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حافظه‌ی 500 گیگابایتی Xbox سری اس از حافظه 1 ترابایتی Xbox وان سرعت بالاتری دارد.

به‌طور کلی، پردازندۀ 7 نانومتری ایکس باکس سری اس از پردازندۀ 16 نانومتری ایکس باکس وان عملکرد بهتری داشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ج) طراحی و قدرت کنترلر

کمپانی‌های سونی و ماکروسافت سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای روی طراحی کنترلر یا دستۀ کنسول انجام داده‌اند. زیرا بر این باورند که یک کنترلر خوب می‌تواند احساس و هیجان بازی را به گیمر منتقل کند.

کنترلر ایکس باکس سری اس نیز بسیار جذاب و هوشمندانه طراحی شده است و دقیقاً مشابه با کنترلر سری ایکس است. طراحی ارگونومی کنترلر نیز باعث راحتی دست‌ها و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت شده است.

اضافه شدن دکمۀ Share از جمله دیگر تغییرات کنترلر Xbox S در مقایسه با کنترلر Xbox وان است. این دکمه برای گرفتن اسکرین‌شات در حین بازی و همچنین ضبط ویدئوها به کار می‌رود. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که انجام بازی‌های گروهی و آنلاین توسط این کنسول و کنترلر بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

علاوه‌ بر آن، بهبود عملکرد دکمه‌های R و L و نرم شدن آن‌ها سبب انتقال بهتر هیجان بازی‌ها شده است. همچنین ایجاد بافت روی این دکمه‌ها نیز، شناسایی آن‌ها را راحت‌تر کرده است.

د) سایر امکانات و ویژگی‌ها

یکی از ویژگی‌های جذاب در کنسول ایکس باکس سری اس، سازگاری با نسل قبلی کنسول است. این یعنی با استفاده از کنسول سری اس می‌توان تمام بازی‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 را اجرا کرد.

قرار دادن ویژگی Quick Resume روی کنسول Xbox سری S نیز به جذابیت‌های آن افزوده است. با کمک این ویژگی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بین پنج بازی سنگین سوئیچ کنید و دوباره وارد بازی قبلی شوید.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کنسول سری اس فاقد درایو نوری است و اجرای بازی‌ها تنها با خرید گیفت کارت گلد Xbox و سپس فعال کردن بازی‌ها امکان پذیر است.

جمع‌بندی

با جمع‌بندی مطالب گفته شده به این نتیجه می‌رسیم که کنسول ایکس باکس سری اس از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. درواقع وزن کم، ابعاد کوچک و طراحی مدرن باعث افزایش محبوبیتش شده است.

از نظر قدرت پردازنده نیز، تراشه 7 نانومتری Zen2 جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد! در کنار آن استفاده از حافظه SSD نیز سرعت اجرای بازی‌ها را چندین برابر کرده است.

به نظر می‌رسد که کنسول Xbox سری S با قیمت مناسب خودش بتواند جایگزین مناسبی برای کنسول‌های نسل هشتم باشد.

حالا گیفت کارت ایکس باکس را از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفتیم برای خرید بازی در کنسول ایکس باکس سری اس باید به‌دنبال خرید Gift Card و فعال‌سازی آن باشید. به همین منظور، بهتر است از سایت معتبر موبوگیفت استفاده کنید.

موبوگیفت ارائه‌دهنده انواع گیفت کارت اورجینال با قیمت مناسب است که پشتیبانی آن به‌صورت 24 ساعته و توسط کارشناسان حرفه‌ای انجام می‌شود. علاوه‌برآن، طراحی سایت موبوگیفت نیز آنقدر ساده و هوشمندانه است که خرید از آن هیچ دردسری برای شما نخواهد داشت. پس برای خرید گیفت کارت ارزان ایکس باکس می‌توانید همین حالا وارد سایت موبوگیفت شوید و پس از ثبت سفارش، کد گیفت کارت مربوطه را به همراه اسکن معتبر آن دریافت کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها