دلالان مرغ در اردبیل چقدر جریمه شدند؟

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به دنبال نابسامانی در بازار مرغ و ورود سودجویان و دلالان با تشکیل پرونده بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عناصر دخیل در این مسیر جریمه شدند.

دلالان مرغ در اردبیل چقدر جریمه شدند؟

رامین صادقی به کاهش التهابات بازار مرغ و برچیده شدن صف‌های طولانی برای تهیه این ماده غذایی اشاره کرد و گفت: با اعلام قیمت جدید مرغ و همچنین مراقبت‌ها و نظارت‌های شدیدی که در مراحل مختلف کشتار تا عرضه به وجود آمد، وضعیت مطلوبی را هم اکنون در عرضه مرغ شاهد هستیم.

وی قیمت مصوب مرغ را ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هیچ فروشنده‌ای حق اضافه کردن مبالغ بیشتر را به این رقم مصوب ندارد و برای رسیدن به تعادل بازار همه فروشندگان موظفند مقررات و قوانین اعلام شده را رعایت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: مرغداری‌ها نیز باید مرغ زنده را به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به متقاضیان عرضه کنند و هرگونه سودجویی در این مسیر با برخورد جدی مراجع قضایی و انتظامی مواجه خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: با خرید تکراری مردم در یک ماه گذشته و عدم اعتمادی که به مسئولان داشتند، شرایطی به وجود آمد تا صف‌های طولانی برای خرید مرغ شکل گیرد که الحمدالله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این التهاب به نفع مردم و اهالی تولید کاسته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه در روزهای آینده اجازه نخواهیم داد تا صف‌های مشابه مرغ برای روغن جامد نیز شکل بگیرد چرا که سهمیه روغن جامد استان ابلاغ شده و بعد از ماه مبارک رمضان به تدریج در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد تا نسبت به عرضه آن اقدام کنند.

صادقی اضافه کرد: وظیفه ذاتی سازمان صنعت تزریق مایحتاج مردم و جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی است که در این زمینه تلاش کردیم تا با همراهی ستاد تنظیم بازار به سمتی حرکت کنیم تا کالاها به وفور در بازار تهیه شده و جلوی فرصت‌طلبی‌های احتمالی نیز گرفته شود.

وی از مردم خواست تا هرگونه گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند که همکاران ما قطعا به گزارش‌های مردمی ترتیب اثر داده و برخورد جدی را با صنوف متخلف انجام می‌دهند.

صادقی بیان کرد: هر چند رسیدگی به تخلفات ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در استان سخت و دشوار است اما با افزایش سه برابری نیروهای کنترل و نظارت و فعالیت شبانه‌روزی آنها سعی بر این است تا جلوی تخلفات صنفی گرفته شود.

وی از فروشندگان مواد غذایی خواست تا اتیکت قیمت را بر روی کالاها نصب کنند تا مردم با فراغ بال خرید خود را انجام داده و از هرگونه خرید اجباری نیز جلوگیری شود.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در عرضه کالاهای اساسی مردم به ویژه شکر، روغن و سایر مایحتاج ضروری مردم در ایام ماه مبارک رمضان هیچ واحد صنفی حق ندارد فروش اجباری سایر کالاها را نیز در سایه فروش این کالاها انجام دهد چرا که این امر تخلف محسوب شده و با متخلفان نیز به شکل جدی برخورد می‌شود.

وی به ابلاغ سهمیه استانی شکر، روغن مایع و برنج به اندازه مورد نیاز و قابل توزیع در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برای قنادی‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و همچنین فطیرپزی‌ها نیز به اندازه کافی شکر و روغن تهیه شده تا در اختیار آنها قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها به شکل یک ماهه در پخت مناسب نان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: قیمت مصوب نان همان قیمت سال گذشته است و به هیچ وجه افزایشی را در عرضه آرد و پخت نان شاهد نیستیم و در صورت مشاهده تخلف، واحدهای صنفی با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

دلالان مرغ در اردبیل چقدر جریمه شدند؟

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها