کنشگر سیاسی اصولگرا:

قالیباف یکی از گزینه‌های مناسب برای ریاست‌جمهوری است/ او نباید درگیر دوقطبی‌سازی‌های اصلاح‌طلبان شود

کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: مدیریت آقای قالیباف چه در دوران شهرداری، چه نیروی انتظامی و پیش از آن در مسئولیت‌های نظامی که برعهده داشته، بسیار قوی است.

قالیباف یکی از گزینه‌های مناسب برای ریاست‌جمهوری است/ او نباید درگیر دوقطبی‌سازی‌های اصلاح‌طلبان شود

انتخاب نامزد کارآمد که بتواند از پس مشکلات عدیده این روزهای کشور برآید، در کنار حضور حداکثری معیاری برای تعیین آینده بهتر است؛ نکته‌ای که از یک‌سو با ارائه برنامه‌های مشخص نامزدهای انتخاباتی و از سوی دیگر با دقت مردم در انتخاب خود محقق می‌شود. در این بین بسیاری باور دارند که محمدباقر قالیباف با سابقه اجرایی موفقی که دارد می‌تواند دارنده ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور خوب باشد.

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اینکه مردم در انتخابات 1400 باید با چه معیارهایی دست به انتخاب بزنند، گفت: «انتخابات این دوره از همه انتخابات‌های گذشته حساس‌تر است زیرا شرایط کشور با حساسیت بالایی مواجه است. مردم باید خیلی در انتخاب خود دقت داشته باشند و به فردی رأی دهند که بتواند از پس مدیریت سخت چهارسال آینده برآید».

او ادامه داد: «واقعیت این است که مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی وجود دارد. اکنون مسئله برجام باید حل شود و رئیس‌جمهور آینده باید موضعی روشن و مبتنی بر منافع ملی در قبال برجام داشته باشد. از سوی دیگر ما مسائل منطقه‌ای زیادی داریم که باید حل شود و در حوزه اقتصادی آنقدر مشکل وجود دارد که دیگر نمی‌شود آزمون و خطا کرد؛ بنابراین ضرورت دارد که مردم به دور از فضای احساسی و با تکیه بر منطق فردی را انتخاب کنند که امتحانش را پس داده باشند؛ فردی که در مدیریت‌های پیشین خود کارنامه‌ای قابل قبول داشته باشد. برنامه‌محوری در این دوره از انتخابات بسیار مهم است و دیگر نمی‌شود فردی روی کار بیاید که تازه بخواهد برنامه‌ریزی کند. مردم باید به برنامه‌ها رأی بدهند».

او درباره ضرورت وجود انگیزه در فردی که می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود، بیان کرد: «فردی باید رئیس‌جمهور شود که کرخت نباشد و دارای انگیزه بالا برای مدیریت کشور باشد تا بتواند پرقدرت مملکت را اداره کند. از طرفی بر ظرفیت‌های داخلی تأکید کند و در عین حال با دنیا هم ارتباطی عقلانی برقرار کند. در واقع تا ما نتوانیم از امکانات داخلی خودمان به خوبی استفاده کنیم، نمی‌توانیم از ظرفیت‌های خارجی به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم. به بیان دیگر به فرض اگر هیچ تحریمی وجود نداشت و ما از ظرفیت‌های داخلی غافل می‌شدیم، بازهم وضعیت خوب نبود. ما باید بتوانیم از تجربیات کشورهای شرق آسیا و مشخصا کره جنوبی، چین و ژاپن استفاده کنیم که در چنددهه گذشته به نیروها و قابلیت‌های داخلی خودشان اعتماد کردند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا محمدباقر قالیباف به عنوان فردی که در معرض انتخابات است، دارای چنین ویژگی‌های هست یا خیر، اظهار کرد: «متأسفانه برخی به ناحق سعی می‌کنند آقای قالیباف را تخریب کنند؛ در صورتی که اگر به کارنامه آقای قالیباف نگاه کنیم، در می‌یابیم که در مجموع کارنامه مدیریت اجرایی او قابل قبول و قابل دفاع است. مدیریت آقای قالیباف چه در دوران شهرداری، چه نیروی انتظامی و پیش از آن در مسئولیت‌های نظامی که برعهده داشته است، بسیار قوی است. از طرفی او شخصیتی پر انرژی و باانگیزه است که اگر نامزد شود می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای ریاست‌جمهوری باشد».

ایمانی در پایان درباره ضرورت پرهیز از ایجاد دوقطبی‌های انتخاباتی گفت: «من امیداورم که هم اصلاح‌طلبان، هم اصولگرایان به سمت دوقطبی‌کردن فضا حرکت نکنند زیرا ضررش به همه ملت وارد می‌شود. سیاه و سفید و دیو و دلبر درست کردن در انتخابات همان نتیجه‌ای را به بار می‌آورد که در دو انتخابات سال‌های 92 و 96 مشاهده کردیم. آقای قالیباف هم اگر نامزد انتخابات شد، باید سعی کند اولا خود بر ایجاد دوقطبی دامن نزند و ثانیا از دو درگیرشدن در دوقطبی‌ اصلاح‌طلبان بپرهیزد تا انشالله کشور به سمت آینده خوبی هدایت شود».

منبع: فردا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها