رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد

گرانفروشی نان، میوه و مرغ در صدر شکایات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام کالاهای در اولویت نظارت برای ماه رمضان، از افزایش ۱۵ درصدی نظارت‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده شکایات در سامانه ۱۲۴ مربوط به گرانفروشی نان، میوه و مرغ است.

گرانفروشی نان، میوه و مرغ در صدر شکایات

سعید محمدی پور با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه تا ۱۵ فروردین، اظهار کرد: طی این مدت ۷۰ هزار عملیات بازرسی انجام و ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد. تعداد کل تخلفات کشف شده در این مدت بیش از ۱۹ هزار مورد به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۶۱۷ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شد، گفت: عمده شکایات در سامانه ۱۲۴ مربوط به گرانفروشی نان، میوه و مرغ بوده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول در بررسی‌های مربوط به ماه رمضان که تا پایان این ماه ادامه دارد اقلام برنج وارداتی، گوشت منجمد گوساله، روغن نباتی، شکر خانوار، اقلام لبنی، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی جات پر مصرف جزو وظایف نظارتی سازمان هستند. در این مدت اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به لحاظ وضعیت عرضه و قیمت کنترل و پایش می‌شوند.

محمدی پور همچنین درباره وضعیت نظارت و بازرسی در سال ۱۳۹۹ گفت: سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ بازرسی در استان تهران انجام شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش داشت. در این مدت نزدیک به ۷۷ هزار پرونده به ارزش ریالی ۳۲۰۰ میلیارد تومان که نسبت به سال قبلش ۱۲ درصد افزایش داشت، تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • نام آشنا
    0

    آخی شما که فقط حرف می زنید وهیچ کاری ازدستتون برنمی یاد .واسی چی حرف می زنید .بازرسی شما هیچ فرقی به حال روز مردم ندارد .فقط با نظارت شما هرروز گالای مورد نیاز مردم گرانتر میشود..خیلی از کلاها با چراغ خاموش بالا می رودبعنوان مثال من عسل را قبل از عید 45هزارتومان خریدم .امثال همان عسلو دادن 80هزارتومان .پس گو نظارتی که دم از آن میزنید.کدام کالابا نظارت شما پائین هیچ ثابت مونده .ای خدا برس به داداین مردم....

  • محسن
    0

    کدام نظارت اینقدر گرانی که حقوق زیر ۱۱ میلیون در ماه فقیر حساب میشی،کدام رسیدگی من ۱۰ سال شاکی هستم هیچکس رسیدگی نمیکنه چون پارتی ندارم حتی بازرسی کل و ۱۱۱ هم رفتم و زنک زدم

  • رد
    0

    چقدر هم رسیدگی کروین بااون صف های طولانی که راه انداختین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها