بررسی مشخصات فنی روغن حرارتی بهران و سایر روانکارهای صنعتی

شرکت بهران، روغن های عملیات حرارتی را در 3 نوع بهران حرارت، بهران آبکار و بهران آبکار گرم تولید میکند. در ادامه به اختصار به توضیح ان ها می پردازیم.

بررسی مشخصات فنی روغن حرارتی بهران و سایر روانکارهای صنعتی

ویژگی های بارز روغن حرارتی بهران

روغن حرارتی بهران در سیستم های بسته که انتقال حرارت در آن ها با ۳۲۰ درجه سانتی انجام می شود مورد استفاده قرار گرفته که دارای ویژگی های گسترده ای است. نمونه ای از این ویژگی ها ، مقاومت در برابر اکسیداسیون و حرارت بالا، جلوگیری از رسوب مواد و فراریت کم می باشد. یعنی به طور کلی دارای مقاومت بالا در گرما و حرارت است.

عملیات انتقال حرارتی که روغن حرارتی بهران انجام می دهد به گونه ای است که گرما باید از یک منبع گرمایشی گرفته و به مصرف کننده هدایت گردد که این انتقال دهنده ها یا به زبان دیگر این سیال ها، دارای ۵ دسته هستند که عبارت است از: گاز، روغن ها یا سیالات آلی، آب، فلزات مذاب و ترکیبات سیلیکونی که در صنایع از روغن هایی بهره گرفته می شود که پایه های معدنی را دارا هستند. وجود یک ضریب هدایت حرارتی بالا در این روغن از واجبات است زیرا باید در طول زمان انجام این عملیات موجب افزایش گرانوری نشده که در نتیجه از ایجاد لجن نیز جلوگیری می کند.

سیستم های دارای قابلیت انتقال حرارت از طریق روغن های صنعتی به دو دسته تقسیم می شوند: یکی سیستم های تحت فشار یا بسته و یکی سیستم های بدون فشار یا باز.

گریس نسوز:

ماده جامدی که دارای گرانوری بالایی بوده و متشکل از نفت و چند صابون می باشد گریس نامیده می شود. گریس ها از پر کننده هایی تشکیل شده اند که به قطعات متحرک چسبیده و از آنها جدایی ناپذیر است. کاربرد اصلی این گریس ها در اصل روانکاری قطعات صنعتی نظیر بلبرینگ ها بوده که ترکیبی از روغن مصنوعی و طبیعی نیز می باشد. بنابراین، گریس نسوز خریداری شده باید از کیفیت عالی، نداشتن هیچگونه اجزای ترکیبی و شیمیایی و یا مکانیکی، مقاوم بودن در برابر تشکیل اسید و از دست ندادن غلظت در هنگام جدا شدن روغن برخوردار باشد.

گریس ها عموما از 90% روغن تشکیل شده اند که نوع نسوز آنها در مکان هایی که مقاومت بالا و پایداری هنگام برخورد با حرارت بالا مورد نیاز باشد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

لذا با توجه به نوع ماده غلیظ کننده گریس ها و انواع آنها می توان فهمید که هر کدام با توجه به نوع کاری که انجام می دهند دارای چه ویژگی هایی بوده که از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند و باید در خرید انها نکاتی را مد نظر قرار داد. همچنین باید این روغن ها از شرکت های معتبری خریداری نمود که ضمن داشتن کیفیت بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار باشند تا رضایت شما را به همراه داشته باشد.

زیرا در غیر این صورت نتیجه خوبی نداده و هزینه صرف شده اتلاف می گردد. جهت داشتن خواص منحصر به فرد تری در گریس ها باید به آنها مواد افزودنی اضافه گردد تا در نهایت به گریس نسوز یا گریس حرارت بالا تبدیل شوند.

روغن هیدرولیک:

وجود روغن هیدرولیک در خودرو های دارای فرمان مکانیکی امری ضروری به حساب می آمد زیرا نبود این روغن ها باعث چرخش سخت در این فرمان ها میشد. امروزه با گسترش استفاده از فرمان های هیدرولیکی و همچنین استفاده از روغن هیدرولیک ها این عمل با شرایط ساده تری رو به رو شد که نتیجه استفاده از آن، روان شدن سیستم فرمان و سهولت در چرخش آن شد. روغن های هیدرولیک دارای دو دسته هستند؛ روغن سنتتیک و روغن نفتی. هرکدام از این روغن ها برای عمل انتقال قدرت از دو عامل فشار و‌ جریان استفاده می کنند. نا گفته نماند که کاربرد این روغن ها تنها در خودرو های سواری نبوده و در تمامی امور دارای قطعات برای چرخش یا حرکت نیز به کار می رود. برای مثال در صنایع و خودرو های سنگین یا جرثقیل ها برای ایجاد سهولت در حرکت، این روغن ها مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه اصلی روغن های هیدرولیک انتقال قدرت و روان کنندگی به فرمان خودرو و قسمت های دیگر هیدرولیکی ماشین می باشد. یعنی مانند یک سیال عمل کرده و باعث ایجاد حرکت قطعات و سرعت در حرکت آنها می شود. استفاده از روغن هیدرولیک و وجود انها در خودرو های دارای قطعات هیدرولیکی امری ضروری محسوب می شود زیرا عدم به کار گیری از این روغن ها باعث حرکت سخت در قطعات می گردد و کارکر انها دچار ضعف می شود.

فیداراویل ( fidaroil.com ) از جمله معتبرترین بازرگانی خرید و فروش روانکارهای صنعتی از جمله انواع روغن های صنعتی و گریس ها در تهران بوده و محصولات را به سراسر کشور ارسال می کند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها