خاطرات بد الریان از پرسپولیس در آسیا؛ کدام بازیکن خداداد عزیزی می‌شود؟

الریان در هر دو دوره قبلی‌ هم‌گروهی با پرسپولیس در آسیا نتوانسته از مرحله گروهی عبور کند و برعکس نماینده ایران در هر دو مرتبه موفق به صعود شده است.

خاطرات بد الریان از پرسپولیس در آسیا؛ کدام بازیکن خداداد عزیزی می‌شود؟

هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امشب(شنبه) آغاز می‌شود که تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یکی از نماینده‌های کشورمان باید از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به مصاف الریان قطر برود.

سرخپوشان تهران ی در دیدار اول موفق شدند با یک گل از سد تیم الوحده امارات بگذرند و نماینده قطر نیز مقابل میزبانش گوای هند به تساوی بدون گل رضایت داد. حالا این بازی برای ۲ مدعی اصلی صعود از گروه E می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد.

پرسپولیس و الریان برای سومین بار در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های آسیا با یکدیگر هم‌گروه شده‌اند. در پیکارهای قبلی کاملا توازن رعایت شده است. یک برد برای هرکدام از ۲ تیم و یک تساوی ماحصل سه تقابل پیشین بوده است.

در مسابقات سال ۱۹۹۶ جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس بعد از اینکه موفق شد تیم‌های کپه‌داغ ترکمنستان و آلیمای قزاقستان را در پلی‌آف شکست دهد راهی مرحله گروهی شد و به قطر سفر کرد. این تیم باید در شهر دوحه با تیم‌های الزورای عراق، النصر عربستان و الریان قطر بازی می‌کرد. بازی‌ها به صورت گروهی بود ولی رفت و برگشتی نبود.

نماینده کشورمان در دیدار نخست با نتیجه ۲ بر یک از سد الزورای عراق گذشت. در بازی دوم با نتیجه سه بر ۲ مقابل النصر عربستان شکست خورد و در گام آخر به مصاف الریانِ میزبان رفت. هر ۲ تیم یک برد و یک باخت را در کارنامه داشتند و نتیجه این مسابقه حکم به صعود یا عدم صعودشان می‌داد. ابتدا خداداد عزیزی بازیکن قرضی تیم پرسپولیس در دقیقه ۴۴ گل نخست را به ثمر رساند تا نیمه اول به سود سرخپوشان تمام شود. در نیمه دوم محمد مطلق در دقیقه ۶۶ کار را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود. ستاره ریزجثه پرسپولیس موفق شد در دقیقه ۸۹ گل برتری نماینده کشورمان را به ثمر برساند و پرسپولیس را با ۶ امتیاز و به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه‌نهایی کند. الریان هم با سه امتیاز در این گروه آخر شد. لازم به ذکر است که تیم تهرانی در پایان به رتبه سوم این دوره از مسابقات نائل شد.

۲۱ سال بعد بازهم پرسپولیس و الریان در یک گروه قرار گرفتند. مسابقات به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داده بود و رفت و برگشتی برگزار می‌شد. دیدار رفت در قطر به انجام رسید و الریان با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کرد. رودریگو تاباتا، ستاره ژاپنی-برزیلی الریان در دقایق ۱۹ و ۵۸ و همچنین سرجیو گارسیا در دقیقه ۹۱ برای تیم میزبان گلزنی کردند و در سوی مقابل مهدی طارمی زننده اولین گل بازی در دقیقه ۶ برای پرسپولیس بود. در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۶، جدال برگشت این ۲ تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که شاگردان برانکو موفق به گرفتن انتقام از حریف خود نشدند و این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل تمام شد. مهدی طارمی در دقیقه ۴۴ یک پنالتی را به هدر داد. با این حال در نهایت در این گروه الهلال عربستان اول شد و پرسپولیس با ۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. الریان هم با هفت امتیاز در رده سوم ایستاد و حذف شد.

حالا و بعد از حدود چهار سال بار دیگر پرسپولیس و الریان باید با یکدیگر رقابت کنند. باید دید مانند ۲ دوره قبلی بازهم هم‌گروهی این ۲ تیم برای پرسپولیس خوش یمن خواهد بود و برای الریان بدیمن؛ یا اتفاق دیگری رخ می‌دهد. در بازی سال ۱۹۹۶ که منجر به تنها برد پرسپولیس مقابل الریان شد خداداد عزیزی نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. به نظر شما این بار کدام بازیکن می‌تواند آن نقش را مقابل الریان بازی کند؟

خاطرات بد الریان از پرسپولیس در آسیا؛ کدام بازیکن خداداد عزیزی می‌شود؟

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اس اس
    0

    بنویسید خداداد عزیزی بازیکن پرسپولیس نبوده هرگز. اون موقع هم به عنوان یار قرضی از باشگاه پاس پرسپولیسی ها را همراهی می کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها