دبیر کل کمیته ملی المپیک:

بی‌اطلاعی رییس فدراسیون کشتی از رقم بودجه واریزی جای تأسف دارد

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات رییس فدراسیون کشتی و گلایه‌اش از رقم بودجه واریزی گفت: بی‌اطلاعی رییس فدراسیون کشتی از میزان دقیق بودجه جای تأسف دارد.

بی‌اطلاعی رییس فدراسیون کشتی از رقم بودجه واریزی جای تأسف دارد

کیکاوس سعیدی روز شنبه در گفت‌وگویی گفت: بیشترین رقم واریزی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در سال ۹۹ ،متعلق به فدراسیون کشتی با رقمی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بوده است در حالی که ارقام اشاره شده توسط علیرضا دبیر در اظهاراتش درست نبوده و انتظار می‌رفت ابتدا اطلاعات واریزی کمیته المپیک را از خزانه دار فدراسیون دریافت و سپس اظهارنظر می کرد.

سخنگوی کمیته ملی المپیک ادامه داد: مبنای بودجه ریزی دستگاه ها در دولت و مجلس نرخ ارز نیست واین مهم بر اساس عملکرد و برنامه ها صورت می‌گیرد که بر این اساس توزیع اعتبارات فدراسیون‌ها نیز از همین روال پیروی می کند. در حالی که انتظار می رود فدراسیون کشتی بودجه‌های دریافتی خود از منابع مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و حامیان مالی را بطور شفاف در سایت فدراسیون اعلام کند تا امکان ارزیابی توسط دستگاه های نظارتی فراهم شود. تاکنون هیچگونه گزارشی از عملکرد مالی و بودجه های دریافتی ارئه نشده است.

سعیدی با اشاره به پرداخت کامل تعهدات بودجه‌ای این کمیته به تمامی فدراسیون ها در سال ۹۹ اظهار داشت: علاوه بر اختصاص صددرصد ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه مصوب فدراسیون‌ها، ۲۰۰ میلیارد دیگر در قالب کمک خارج از سهمیه به فدراسیون‌های واجد شرایط پرداخت شده که بیشترین سقف کمک به فدراسیون کشتی تعلق گرفته است تا حدی که این موضوع با اعتراض تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی مواجه شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با غیرقابل قبول دانستن تقاضای ۵۵ میلیارد بودجه برای فدراسیون کشتی توسط کمیته ملی المپیک افزود: این تقاضا ناشی از نداشتن آگاهی و شناخت از بودجه مصوب کمیته ملی المپیک از سوی دولت و مجلس و شیوه تخصیص بوده، ضمن اینکه به معنی نادیده گرفتن ۴۶ فدراسیون ورزشی دیگر است.

وی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: برای امسال نیز مبنای توزیع بودجه شاخصه هایی است که توسط کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی و در هیات اجرایی و مجمع عمومی و با حضور نمایندگان فدراسیون‌های المپیکی به تصویب رسید و بر این اساس فدراسیون کشتی با کسب ۱۰۰۰ امتیاز در صدر کمک‌های دریافتی برای امسال با بودجه‌ای ۴۰ میلیارد ریال است در حالیکه در سال ۹۹ بودجه مصوب فدراسیون ۲۴ میلیارد ریال بوده که با تصویب هیات اجرایی و رویکرد حمایت حداکثری از رشته مدال آور کشتی میزان کمک‌های انجام شده تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است.

سخنگوی کمیته ملی المپیک اضافه کرد: مستندات موجود کمک پرداختی به فدراسیون کشتی توسط کمیته ملی المپیک در سنوات گذشته هم هیچ‌گاه رقم ۵۵ میلیارد ریال اعلام شده از سوی رئیس فدراسیون کشتی نبوده و عملی نشده و در حد جداول کاغذی بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک به بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۶۶۰/۱ میلیارد ریال اشاره کرد و اظهار کرد: از این مبلغ، ۵۰۰ میلیارد ریال برای فدراسیون‌ها و ۸۰۰ میلیارد ریال از جمله ۲ تا۲.۵ میلیون دلار ارز برای حضور کاروان‌های ورزشی ایران در ۶ رویداد در پیش رو که مهمترین آن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است در نظر گرفته شده است.

سعیدی گفت: جامعه کشتی، جامعه بزرگی است که همواره برای ورزش ایران افتخار کسب کرده و در سبد مدال آوری کشورمان نقش بی بدیلی داشته است که کمیته ملی المپیک بنابر وظیفه ذاتی خود از این رشته ملی حمایت کرده و خواهد کرد و همچنان در کنار مسئولان، کادر فنی و ورزشکاران این رشته خواهد بود .

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها